piątek, 21 kwietnia 2017

Dlaczego chleb z automatu sie kruszy

Durszlak - dlaczego chleb się kruszy. Dodane przez dondorka w: Tylko o kuchni. Hej dziewczyny, upiekłam ostatnio chleb i wszystko poszło super, chleb wyrósł, jest pyszny ale się kruszy. Jaki składnik w chlebie odpowiada za kruszenie się chleba?


Czego brakuje albo czego jest za dużo? We młynie mi powiedziano, że żytni chleb trzeba naprawdę umieć upiec, tak jak to robią piekarze według „tajnych” receptur, a do sklepowych mąk dodaje się często wapno i spulchniacze, które powodują, że chleb się uda. Ponieważ z mężem nie jemy pszenicy, i jeśli nie mam czasu na pieczenie chleba – staramy się kupować.


Chleb mieszany z automatu Jako że zaopatrzyłam się w automat do pieczenia chleba, upiekłam dzisiaj swój pierwszy chleb z owego ustrojstwa. Wyliczyłam sobie proporcje na bochenek o wadze około 750g. Piekę chlebki z maszyny od niedawna. To forum pomogło mi ustalić dokładniejszą recepturę(z instrukcji wychodził marny) i za to jestem wdzieczny wszystkim bardziej doświadczonym,którzy mi pomogli.


Mam jeszcze jeden problem,którego nie mogę rozwiazać. Z mojego doswiadczenia wiem, ze chleb domowy zawsze bardziej sie kruszy niz kupny. U nas mozna tez kupic gluten flour ktorej dodaje tak z lyzke na bochenek. Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki! Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi!


Zastanawiasz się, dlaczego chleb, kupiony w sklepie lub piekarni tak szybko spleśniał, albo, co gorsza, nie spleśniał wcale, chociaż upłynął termin przydatności do spożycia? Pleśń to zjawisko, z którym każdy z nas nie raz miał do czynienia. Warto więc wiedzieć, skąd się bierze, w jaki sposób piekarnie zapobiegają jej powstawaniu i co sami możemy zrobić w domu, żeby. Od jakiegoś czasu piekę chleb w maszynie. Pierwsze chlebki ze zwykłej mąki wychdziły mi nieźle.


Dodam , że piekę z przepisów. Często prosicie o przepisy na chleby z maszyny, obiecuję, że na pewno się pojawią, tak samo, jak i porady dotyczące wyboru automatu do chleba (właśnie testujemy kilka) i cała masa innych porad z tym związana. Re: Chleb mi się kruszy!


A na dobry początek przepis podstawowy na prosty, zwykły chleb z maszyny. PS Mój ebook z przepisami już jest! Chleb piekę od trzech lat – dwa razy w tygodniu. Dojrzewałam do tego dość długo. Pamiętałam smak chleba z dzieciństwa i przez mgłę jak go wypiekała mama w piecu chlebowym.


Początki były ciężkie , chleb się kruszył – jak mówił mój syn stado kur by się najadło okruszynami. Metodą prób i błędów wydaje mi się że. Mam odpowiedź już dziś, bo właśnie wyjęłam chleb z piekarnika. Chleb o podobnej recepturze (różnica to dodanie otrąb oraz pestek z dyni i odrobiny kminku) piekł się w foremce przez godzinę.


Może to kwestia tego, że otręby go trochę mocniej nawilżyły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty