czwartek, 23 marca 2017

Chleb amarantusowy

Od dawna chodził za mną dobry, zdrowy chleb bezglutenowy, własnoręcznie upieczony. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga rybka bezglutenowa. Parę dni temu prezentowaliśmy bezglutenowy chleb ryżowo-kukurydziany, a dzisiaj mamy dla was bezglutenowy chleb amarantusowy. Tak naprawdę jest z wielu mąk, ale to chyba właśnie ta z amarantusa nadaje mu charakterystycznego smaku.


Ostatnio dużo z nim eksperymentuję, szczególnie z wersją bezglutenową.

Najnowszym wynalazkiem jest chleb z dużą ilością mąki amarantusowej. Uwielbiam ją, bo daje wypiekom niezwykły, orzechowy posmak. Znowu obalam mit, że zdrowe wcale nie jest dobre. Bezglutenowy chleb amarantusowy.


Niedawno do kolekcji moich kulinarnych wynalazków dołączył chleb na zakwasie z mąki amarantusowej. Delikatny w smaku, dobrze wyrośnięty i bardzo, bardzo zdrowy. Bez grama drożdży i skrobi.


Rozsmakowała się w nim cała nasza rodzina.

Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb z amarantusa bez drożdży i zakwasu. To niesamowite, bo te małe nasionka zawierają więcej błonnika niż owies, więcej wapnia niż mleko, jest lekkostrawny i bezglutenowy (dlatego na pewno kiedyś przygotuję z nim bezglutenowy wypiek, tym razem jednak wybrałam klasyczny chleb). A jego cenne właściwości mogłabym wymieniać o wiele dłużej. Zakwas mam w lodówce – należy go wyjąć pozostawić na około godzinę w temp.


Do naczynia dodajemy wodę, drożdże oraz syrop z agawy, następnie wszystko mieszamy i odkładamy na kilka minut. Mam nadzieję, że mój chleb będzie tak samo wyglądał jak Twój #128578;. Chleb orkiszowo-amarantusowy.


Przepis na zdrowy chleb z mąką z amarantusa. Wypiek domowego chleba może być prosty i nie wymaga specjalnego sprzętu. Piekłam ten chleb razy, nie używałam mąki gotowej, a sama mieszałam.


Podstawą była mąka ziemniaczana ok. Mój domowy chleb bezglutenowy na zakwasie jest stosunkowo łatwy do zrobienia, no, o ile ma się pracujący zakwas oczywiście ale o tym za chwilę. Cu że ci ten chleb rośnie, temperatura powyżej kilku stopni zabija drożdże i chleb nie wyrośnie. Zdrowy, smaczny, delikatny taki nasz jest wspaniały.


Przygotowuję go dość często, ponieważ wszyscy go lubimy. Teraz już nie znajdziecie wymówki od przygotowania bezglutenowego pieczywa #128578; W wersji podstawowej chleb robimy z samej gryki, soli i wody, ja dodałam kilka łyżek mąki amarantusowej i pestki dyni oraz słonecznika. Spróbujcie też z dodatkiem innych mąk i pestek.

Amarantusowy chlebek na miodzie 1. Wsypanie do miski mąki pszennej chlebowej. Dosypanie orzechów, amarantusa, płatków owsianych i wiśni Dosypać pistacje, amarantus, płatki owsiane, orzeszki piniowe oraz wiśnie suszone, wymieszać. Zobacz filBananowy chleb. Do swojego chleba wegańskiego wykorzystałam mąki: ryżową, gryczaną. Witaminy i minerały w amarantusie.


Przede wszystkim amarantus zawiera mnóstwo witamin z grupy B, dzięki czemu wspiera układ nerwowy, a także zdolności poznawcze - pamięć i koncentrację. Zawiera go 5-krotnie więcej niż szpinak lub pszenica. Jest niezwykle cennym źródłem białka – lepiej przyswajalnego niż z mleka czy soi, a przy tym nie zawierającego glutenu. Wyróżnia się niezwykle drobną frakcją skrobi, pięć razy łatwiejszą do strawienia od skrobi zawartej w kukurydzy. Specjalnością naszej piekarni jest długi razowy chleb, wymyślił go mój brat Wojciech, produkujemy go jako pierwsza piekarnia nie tylko w Polsce, ale i na świecie.


Na metry sprzedajemy również piernik. Bardzo prosty chleb, w całości wykonany z jasnej mąki orkiszowej z dodatkiem pestek słonecznika, sezamu oraz siemienia lnianego. Należy wtedy zmienić technikę przygotowania takiego chleba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty