poniedziałek, 12 lutego 2018

Chleb pszenno orkiszowy na drożdżach

Wilgotny, mięciutki, z chrupiącą skórką, dużymi porami, bardzo szybko wyrastający chleb pszenno – orkiszowy na drożdżach. Przez bardzo szybko wyrastający rozumiem chleb, który potrzebuje maksymalnie minut (przy dwóch wrastaniach w misce i foremce), aby być gotowym do pieczenia. Chleb orkiszowy na drożdżach. Bardzo prosty chleb, w całości wykonany z jasnej mąki orkiszowej z dodatkiem pestek słonecznika, sezamu oraz siemienia lnianego. Upieczony chleb studzić na kratce.


Na moim blogu jest jeszcze kilka przepisów na chleby domowego wypieku.

Szczególnie polecam Ci: prosty przepis na chleb bezglutenowy – ten przepis na chleb robi furorę na blogu. Jest pyszny i długo zachowuje świeżość. Pyszny chleb z chrupiącą skórką. Jeśli nie macie mąki orkiszowej, możecie zastąpić ją dowolną inną jasną mąką (żytnią, owsianą).


Co jeszcze dodać aby przekonać Was do spróbowania tego prostego przepisu na chleb? U mnie w wersji klasycznej dla nas, czyli z kminkiem Idealny będzie z oliwkami, suszonymi pomidorami, cebulką czy czarnuszką. Zagniatanie ciasta trwa niecałą minutę. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby.


Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?

Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste.


Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Mój pierwszy chleb upieczony…ze względu na brak profesjonalnej kuchni i zdezelowany piekarnik elektryczny (delegacja) wyszło rewelacyjnie. Tym razem chleb orkiszowy pieczemy w zwykłej keksówce. Ten chleb orkiszowy na drożdżach wyszedł bardzo sprężysty i wilgotny.


Na pewno – ze względu na łatwość przygotowania – będzie ten chleb często. W końcu podjęłam kolejną próbę, stawiając na chleb orkiszowy. Kolejny przepis na pyszny chleb.


Możemy skorzystać z powyższego przepisu na chleb na zakwasie lub sięgnąc po kolejny, przepis na chleb orkiszowy na drożdżach. Do tego przepisu na chleb potrzebne będą takie składniki jak: szklanki mąki orkiszowej, i ½ szklanki ciepłej wody, ½ saszetki suchych drożdży, łyżka oliwy z oliwek, łyżeczka soli, łyżeczka. Domowy chleb orkiszowy na zakwasie i drożdżach piekę bardzo często.


To wyjątkowo pyszny, wilgotny i zdrowy chleb orkiszowy razowy. Mąka orkiszowa razowa otrzymywana jest z pełnego przemiału oczyszczonych ziaren pszenicy orkisz. Jeśli jednak nie wyczerpałam tematu śmiało pytaj w komentarzach.


W kategorii chleby natomiast znajdziesz przepisy na inne moje chlebki.

Ja wczoraj zrobiłem chleb wg przepisu i oczywiście z rozpędu pomyliłem mąki, bo zamiast żytniej użyłem orkiszową typ 72 a dodatkowo później zobaczyłem, że mąka pszenna to typ 720. A jako że nie miałem drożdży to użyłem zakwasu w ilości 2g. Niestety chleb faktycznie jest gorzkawy, widocznie to wina tej mąki.


C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty