środa, 6 listopada 2019

Fenomenalnie prosty chleb

Banalnie proste, a w efekcie czeka nas ciepły, pachnący chlebek z chrupiącą skórką, który nie tylko zadowoli nasze podniebienia, ale zbierze pochwały od gości. Tym razem skusiłam się na chleb wieloziarnisty z mąki krupczatki. Dzisiaj chciałam upiec “ fenomenalnie prosty chleb na zakwasie”.


Wszystko tak jak pani pokazuje. I tak stoi do teraz- jest godz.

Co zrobiłam nie tak i co teraz. Pozdrawiam Elżbieta. Proszę o wskazówki.


Do poradnika Jak upiec fenomenalnie prosty chleb przypisano następujące tagi: domowy upiec pieczenie chleb pieczywo chlebek chlebka chrupiący bochenek. Skomentuj poradnik. Poradnik Jak upiec fenomenalnie prosty chleb skomentowało osób. Podajemy super prosty przepis na chleb z otrębami.


Nasz chleb może być zwykły, pszenny albo upieczony z rozmaitymi ziołami, ziarnami i przyprawami.

Pieczenie chleba nie jest ani trudne, ani pracochłonne. Namawiamy do pieczenia chleba w domu! Chleb na drożdżach przyda się akurat w sezonie grillowym. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby.


Piekłem już dwa razy ten chlebek w temp 200ºC przez godz ale po min mi się góra chleba przypalała to nakryłem folią aluminowąi piekłem do końca. Po wyjęciu z formy chleb nie jakiś mokry jakby był surowy. Chleb jest (nie lubię tego słowa, ale muszę go użyć) banalnie prosty w przygotowaniu. Nie przygotowuje się zakwasu, nie rozrabia drożdży, nie wyrabia. Prawie się nic nie robi, a chleb sam rośnie i sam się piecze :) To świetny przepis dla tych, którzy nie mają dużo czasu lub dopiero zaczynają przygodę z pieczeniem chleba w domu.


RE: Fenomenalny prosty chleb Ten chlebek przyrządza się około 1h czasu z czego min musi wyrastać i dodatkowo minut się piecze - pokaż mi gdzie tu jest potrzebne dużo czasu? Jak na pieczenie chleba to wg. Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek. Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły.


Dodatek mąki pełnoziarnistej w proporcji pół na pół z mąką pszenną sprawia, że chleb jest bardziej zdrowy, ale nie traci nic ze swojej puszystości i miękkości. Poza tym, zwykły chleb codzienny :-). Tak, wiemy, wiemy, zwykły prosty pszenny chleb jakby nowością na naszym blogu nie jest.

Ale ten chleb ma taką skórkę, jakiej jeszcze nie robiliśmy. Jest bardzo chrupiąca, ale jednocześnie wcale nie twarda, coś jak na chlebie baltonowskim. Od teraz ten patent będziemy zdecydowanie wcześniej stosować.


Dawałam mniej wody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty