czwartek, 7 kwietnia 2016

Chleb wiejski

Przepis na chleb wiejski. Wspaniały chleb, najsmaczniejszy chleb na zakwasie, jaki do tej pory upiekłam. Jest pracochłonny, ale warto poświęcić mu czas.


Ma chrupiącą skórkę i soczysty, miękki miąższ. Piekąc chleb zawsze marzę o wypieczonej, chrupiącej skórce.

Dlatego piekę w foremkach silikonowych, pieczywo pięknie się w nich rumieni. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne.


Pomóżcie chciałabym upiec ten chleb ale nie mam koszyka ostatnio dałam chleb do wyrastania w misce obsypanej mąką ale chleb się przykleić i miałam problem z wyciągnięciem go na blachę efekt był taki że chleb przez to moje siłowe wyciąganie miał w środku ogromną dziurę. Chleb o podobnej recepturze (różnica to dodanie otrąb oraz pestek z dyni i odrobiny kminku) piekł się w foremce przez godzinę. Może to kwestia tego, że otręby go trochę mocniej nawilżyły. Ciężko mi powiedzieć, bo to druga receptura chlebowa, jaką wypróbowuję, dotychczas piekłam tylko pokazany tu chleb wiejski :).


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Smakowity Chleb.

Chleb wiejski z boczkiem, przygotowany na prefermencie drożdżowym. Dziś chciałam wszystkim pokazać, że słowo wiejski może być stosowane także by wyrazić coś pysznego. Dowodem na to jest chleb wiejski z ziemniakami, który jest zaprzeczeniem obraźliwego przesłania tego wyrazu. Dzięki dodatkowi purée ziemniaczanego nabrał on wyjątkowego smaku i stał się wilgotny.


A więc oto polski chleb wiejski - mąka, woda i sól. Klasyka gatunku w najlepszym wydaniu. Gosia podzieliła się przepisem na blogu Moje ekspresje kulinarne. Chleb pszenno-żytni z dodatkiem kopru, na naturalnym zakwasie żytnim.


Hejka, Ale mnie wzieło na gotowanie. Jak widzice mam wiele zainteresowań, a w kuchni spędzam miło czas i się relaksuje. Dzisiaj przepis na chleb wiejki. Koniecznie dajcie znać jak. CZESKI CHLEB WIEJSKI NA ZAKWASIE W Sylwestra dość późno wyszłam z pracy, skutkiem czego nie udało mi się już kupić pieczywa.


Wiejski chleb pszenny na zakwasie. Dziś mam dla Was przepis na wiejski chleb pszenny na zakwasie pszennym – prosty i bardzo smaczny. Wcześniej podawałam przepis na chleb pszenny na drożdżach – tutaj nie ma ani grama drożdży, za to chleb musi dłużej wyrastać.

Pamiętam, że dużo czasu spędzałam wtedy na jednym z najfajniejszych wówczas forów kulinarnych, Cincin. Piekarnia internetowa oferuje chleb żytni wiejski na zakwasie oraz tradycyjne, swojskie wędliny domowe z możliwością zamówienia online. Wysyłka cała Polska. Delikatny, rozpływający się w ustach. Doskonale smakuje np.


Zakwas do wypieku domowego chleba. Dodatki Zakwas na chleb. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin).


Chleb to dostojny nie tylko w swej krasie ale i smaku. Najlepszy chleb jaki jadłam. Pobił chleb orkiszowy na miodnie i wszystkie inne chleby jakie są tu na blogu. Dorota z Moje Wypieki określiła go jako mercedes wśród chlebów.


Zgadzam się z nią w 1 i dodam od siebie, że jest to mercedes wśród wszystkich chlebów na zakwasie jakie w życiu jadłam. Dla tego chleba warto zrobić. Nasz wiejski, domowy chleb wyrabiamy własnoręcznie i pieczemy w tradycyjnym piecu opalanym drewnem.


W piecu chlebowym wypiekamy także pyszne słodkie bułki drożdżowe oraz piróg gryczany (biłgorajski) - produkt tradycyjny z naszego regionu. Prawdziwy chleb wiejski :) Tak jak kiedyś. O takich chlebach kiedyś marzyłam.


Okrągły duży bochen, prążkowany od koszyka, lekko słony o mocnej przypieczonej skórce. Takie chleby przywoził Star do sklepiku w Siedliszczu. W drodze do domu Babci Karoliny zjadałam z niego pół skóry, a Babcia zawsze uśmiechała się widok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty