czwartek, 3 listopada 2016

Wąskie endometrium

Przyczyny i objawy wąskiego endometrium. Estrogeny są bowiem odpowiedzialne za produkcję błony śluzowej, progesteron zaś za jej dojrzewanie zgodnie z dniem cyklu. Na początek kilka ogólnych informacji na temat ENDOMETRIUM. Endometrium stanowi warstwa błony śluzowej, wyścielająca jamę macicy. W czasie trwania cyklu miesiączkowego endometrium przechodzi zadziwiające zmiany.


W proliferacyjnej (folikularnej) fazie cyklu endometrium reaguje na zwiększony poziom estrogenu wzrostem i pogrubieniem tkanek. U dziewcząt przed okresem dojrzewania endometrium ma grubość od do mm. U kobiet miesiączkujących w okresie okołoowulacyjnym przeciętnie jest to 7–mm, a w drugiej fazie cyklu. Wąskie endometrium. Cienkie endometrium to problem wielu kobiet podczas starań.


Jakie są sposoby na pogrubienie endometrium oraz ile powinno wynosić, aby zajść w ciąże? Dziewczyny, właśnie jestem po USG, które miało ocenić stan endometrium. Niestety lekarz stwierdził ciemnkie endometrium ok 7mm, ale mimo wszystko zadecydował o. Jaka minimalna grubość endometrium powinna być aby mogło dojść do zagnieżdżenia? Ja zawsze w okolicach owulacji mam max mm.


Do tej pory żaden z lekarzy wykonujących usg nie powiedział mi, że jest zbyt wąskie ale ostatnio czytałam i teraz się zastanawiam. Odpowiedź na działanie estrogenów jest najlepiej widoczna w cewach gruczołowych endometrium. Początkowo są one wąskie, w kształcie kanalików, otoczone przez komórki walcowate nabłonka. Zaczynają być widoczne podziały mitotyczne. To endometrium nie jest złe- od mm jest traktowane jako dobre.


Pytanie brzmi czy Pani się leczy w prywatnym gabinecie czy w ośrodku specjalistycznym , bo ja widzę, że w gabinecie, spółdzielni, albo zwykłej poradnii. W jamie macicy widoczna pojedyncza warstwa płynu szerokości do mm. Przydatki trudne do uwidocznienia.


W rzucie przydatków zmian patologicznych nie stwierdzono. Zatoka Douglasa bez płynu. Pani doktor powiedziała, że w moim wieku (lat) ta woda w macicy to coś normalnego.


Nakrzyczała na mnie jakby to była moja wina że mam nieregularne cykle i wąskie endometrium. Była niezwykle nieprzyjemna. Czułam się tak jak intruz.


Nie pomogła mi w żaden sposób, powiedziała że mam sobie wrócić do swojego lekarza i on zadecyduje co robić. Jednym słowem inni lekarze kierujący do szpitala są niekompetetni wg tej. W nieowulacyjnym cyklu menstruacyjnym gruczoły endometrium są wąskie lub nieco powiększone, proste lub zawiłe. Nabłonek gruczołowy jest cylindryczny, wysoki: jądra są duże, zlokalizowane zasadniczo lub na różnych poziomach. Pomiar grubości endometrium powinien być wykonany w osi długiej macicy, w płaszczyźnie przednio-tylnej, mierząc dystans pomiędzy granicami zewnętrznymi endometrium w najszerszym miejscu.


Gdy podczas badania w jamie macicy stwierdzimy zbiornik płynu to od odległości pomiędzy granicami zewnętrznymi endometrium odejmujemy grubość. Do endometriozy może dojść w każdym czasie między okresem pokwitania a menopauzą. W Polsce rak szyjki macicy jest obecnie szóstym pod względem częstości występowania nowotworem złośliwym kobiet (po raku piersi, płuc, nowotworach skóry, endometrium, jelita grubego i jajnika). Macica wąskie nierównomierne endometrium,pogrubiała przednia ściana macicy i niejednorodny sygnał myometrum,mięśniakowata? Wnioski: bez istotnych zmian.


To mój rezonans prywatny bo już odpadam przez obfite miesiączki z wielkimi skrzepami. Wyprosiłam abrazję ale termin w Gdańsku w Akademi dopiero na lutego mam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty