piątek, 15 lutego 2019

Chleb litewski gdzie kupić

Chleb litewski na Allegro. Zróżnicowany zbiór ofert, najlepsze ceny i promocje. Wejdź i znajdź to, czego szukasz! Jest niesamowicie smaczny.

To nie pierwszy chleb z Oskroby, jaki kupiłam w tesco hipermarkecie. Według najstarszych receptur, wyrabia się je z żytniej mąki. Swój charakterystyczny wyrazisty aromat i kolor zawdzięcza dodatkowi oryginalnego słodu litewskiego. Byłem w niedzielę na kiermaszu wyrobów litewskich i skusiłem się na chlebek litewski. Jak dla mnie i mojej rodzinki - super.


Mam putanko: gdzie na codzień można kupić taki chlebek? Ciemny chleb litewski z dodatkiem miodu gryczanego, słodu żytniego i kminku to znakomita baza do przygotowania smacznych kanapek, a także sycące.

Mówię tu o chlebie ciemnym i chlebie jasnym, bo to, co w Polsce nazywane jest białym chlebem na Litwie nazywa się „Batonas” i do chleba się nie zalicza. Więcej o rodzajach litewskiego chleba znajdziecie tutaj: Jak znaleźć swój ulubiony litewski chleb? Każdy chleb jest nieco inny – niektóre chleby są wilgotne, inne bardziej. Także nasz sklep oferuje litewskie mieszanki chlebowe, litewski kwas chlebowy i autentyczne litewskie sękacze. Innym przykładem jest chleb litewski (z dodatkiem kminku).


Teraz pora na najważniejsze zagadnienie i największy problem – gdzie kupić prawdziwy chleb? Z pewnością, szansa na zakup dobrego pieczywa zwiększa się, jeśli wybierasz z oferty mniejszych, rodzinnych piekarni z tradycjami. Recepturę wzbogaca dodatek marmolady wieloowocowej oraz słodu żytniego i ekstraktu słodowego. Laimas to nie tylko doskonały chleb, ponieważ Laimas w języku litewskim to… szczęście.


Polityka prywatności i pliki cookie Przeglądając tę stronę, akceptujesz pliki cookies wykorzystywane do ulepszania i personalizowania naszych usług i marketingu oraz do aktywności społecznościowej. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności, aby dowiedzieć się więcej o tym, co robimy z Twoimi danymi, a także o Twoich prawach i możliwościach wyboru - w tym o sposobie. Wyrażam zgodę na używanie przez Grupę OLX sp.


SMS) przez Grupę OLX sp. Co kupić na Litwie? Jakie pamiątki przywieźć z Litwy?

W artykule przedstawiamy najpopularniejsze produkty, które warto nabyć będąc na Litwie. Vytautas to zdecydowanie jeden z litewskich produktów, które. Z naszych mieszanek przygotują Państwo pyszny chleb staropolski, żytni litewski chleb słonecznikowy, doskonały dla zdrowia chleb orkiszowy oraz wiele innych wypieków. Nasza oferta mieszanek chlebowych jest tak bogata, że z pewnością każdy miłośnik domowych chlebów znajdzie w niej coś dla siebie.


Smakują wyśmienicie z konfiturami albo z miodem. Będąc na Litwie ser można kupić w każdym sklepie spożywczym i zrobić sobie litewskie kanapki: kromkę czarnego litewskiego chleba smarujemy masłem, kładziemy kawałek sera, a na ser konfitury lub miód. Ciasto na chleb litewski potrzebuje sporo czasu, więc zanim postawiłam świeżo upieczony bochenek na kuchennej kratce, było już ciemno. Dlatego nie zdziwcie się, jeśli jutro zobaczycie u góry nowe zdjęcie, prawdopodobnie rano będę fotografowała chleb jeszcze raz.


Uwielbiam takie chleby. Jako że nie posiadam żadnego oryginalnego przepisu (choć pewnie jest ich wiele) – skorzystałam z kilku, które znalazłam w internecie. Po kilku próbach, mniej lub bardziej udanych – wybrałam ten najlepszy.


Dzięki EveryCakeYouBake :)! Z czystym sumieniem polecam Wam ten przepis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty