piątek, 31 maja 2019

Chleb pszenno żytni z maszyny

Chleb pszenno-żytni z maszyny. CHLEB ŻYTNI PSZENNO-RAZOWY (z maszyny) Odkąd kupiłam maszynę do wypieku chleba codziennie piekę z innego przepisu. Tym razem trafiłam na bardzo fajny chlebek z przewagą mąki razowej.


Mimo, że mieszadła włożyłam dopiero po pół godzinie od włączenia maszyny chlebek ładnie wyrósł, a jego wspaniały zapach długo unosił się u. Bardzo smaczny chleb pszenno-żytni przygotowany w maszynie (ale podaję też wersję z pieczeniem w piekarniku), idealny na kanapki.

Prosty chleb, ale ma dodatek mąki żytniej, dzięki czemu na pewno jest smaczniejszy i troszkę zdrowszy. PS Mój ebook z przepisami już jest! Witajcie, Kupiłam ostatnio gotową mieszankę do wypieku chleba (1kg na bochenki chleba), do której dodaje się tylko wodę.


Wszystko było ładnie pięknie, ale na następny dzień chleb był twardy jak skała. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Pieczenie chleba i inne potrawy. Miskę plastikową stawiam na wadze, wsypuję 400g pszennej i 200g żytniej mąki, mieszam, dodaję sól, cukier, drożdże, pestki, znowu mieszam. Maślankę mieszając łączę z wodą i olejem.


Do formy z automatu wlewam połowę płynu, sypię wszystko z miski i pozostałą częsć płynu.

Ja piekę w maszynie z Lidla. Wychodzi z foremki jest b. Długo poszukiwałam chleba, który mimo że przygotowany na drożdżach – ma odpowiedni smak, konsystencję, a przede wszystkim długo zachowuje świeżość, nie krusząc się. W końcu metodą prób i błędów opracowałam poniższy przepis, który spełnia moje oczekiwania :).


Oczywiście możecie zrobić też go w piekarniku, wyst. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Przenoszę chleb bardzo delikatnie, wstawiam do piernika nagrzanego do 2stopni, piekę minut a następnie zmniejszam temperaturę do 1i piekę kolejne minut. A ty – jaki chleb lubisz najbardziej?


Dla mnie pieczywo to smak, to zdrowie, to przyjemność jedzenia. Rewelacyjny chleb z tego przepisu i oczywiście z uwag w komentarzach. Pyszny bo wreszcie naturalny bez polepszaczy pszenno żytni i bez ziaren, które zawsze mnie denerwowały. Jedyne czego nie doczytałem w komentarzach to fakt, że jest syty.


Mniej się go je i jest się najedzonym – szok. Dziękuję autorowi i doradcom w komentarzach. Moc przypieczenia skórki ustawiona na maksymalną. Podgrzane mleko wlewam do misy.

Sól oraz cukier sypię dookoła po bokach mąki środek zostawiając. Dodaję rozpuszczone masło. Kiedy wszytskie składniki są już zamknięte w maszynie i wybraliśmy program włączamy przycisk START i czekamy odpowiedni czas, aż do chwili kiedy maszyna poinformuje mas, że chleb jest gotowy.


Bochenek wyjmujemy z maszyny, a następnie odstawiamy na kuchenną kratkę do wystygnięcia na ok. Szybki pszenno-żytni chleb z automatu - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Lubicie ciężkie, żytnie chleby? Dzisiaj miał być wprawdzie chleb lekki, pszenny, ale zagapiłam się i nie miałam pszennej mąki.


Zużyłam całą, którą miałam i dodałam inne składniki, tak więc powstał chleb pszenno-żytni razowy z domieszką. I to z przygodami, bo mi dzisiaj maszyna spadła z blatu na podłogę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty