poniedziałek, 27 maja 2019

Chleb pszenny razowy na zakwasie

Chleb pszenny razowy na zakwasie. Bardzo prosty chleb razowy, tym razem w wersji pszennej – również na pszennym zakwasie. Jeśli ktoś nie posiada zakwasu pszennego można go zastąpić żytnim. Składniki wystarczy wymieszać łyżką.


Dodanie orkiszowej razowej na pewno zmieni strukturę tego super puszystego chlebka. Na pewno trzeba będzie dodać też odrobinę więcej wody.

Może spróbuj z 20- razowej na początek. Nieraz, chleb razowy mylony jest z żytnim, jednak w razowcu to nie rodzaj mąki jest najważniejszy. Właśnie czekam aż mój chlebek wyrośnie #128521; Piszesz, że zmieniłabyś nieco przepis… Bardzo długo szukałam prostego przepisu bez dodatków.


Ciężko przejrzeć wszystkie przepisy #128539; Może dodałabyś jakieś proste przepisy w udoskonalonej wersji? I nigdzie nie mogę znaleźć przepisu na pszenny, nie razowy chleb, na zakwasie. Wspaniały, pyszny chleb z większą ilością błonnika. Wilgotny i delikatny miąższ.


Z użyciem mąki pszennej razowej (u mnie część orkiszowej razowej) oraz małym udziałem mąki pszennej, na żytnim zakwasie.

C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut. Duży wybór przepisów na chleb na zakwasie. Domowe pieczywo na zakwasie. Prosty chleb pszenny, chleb orkiszowy, chleb 1 żytni, chleb wiejski, chleb powszedni, chleb wieloziarnisty.


Będę piekła chleb razowiec na zakwasie po raz pierwszy. Moje pytanie dotyczy mąki pszennej razowej- takiej nie posiadam. Zakwas mam już przygotowany. Mam mąkę chlebową pszenną typ 7czy mogę ją zastąpić ? Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Chrupiący, mocno chlebowy i pyszny! Jak przygotować zakwas. Nie wszyscy przepadają za kminkiem.

My właściwie też nie, dlatego pominęłam go w przepisie i dodałam jedynie kolendrę, która jest bardzo dobrze wyczuwalna i dzięki niej chleb ma przyjemny aromat. Przykryj masę ściereczką i odstaw w ciepłym miejscu na godziny. Czynność powtórz jeszcze razy. W sumie zakwas rośnie przez dni.


Gotowy zakwas przełoż do dużej miski. Dodaj 5g mąki żytniej razowej i 5ml przegotowanej, ciepłej wody. Musiałem dokonać pewnej modyfikacji, gdyż wcześniej wyhodowałem sobie zakwas pszenny nie żytni. Czasem wychodzą zbite, ciężkie, Zobacz więcej. Tosiu, w kazdym razie chleb wyrosl w piecu, po upieczeniu jest ok, ale na nasze smaki troszke zbyt kleisty, takze nastepny zrobie z dodatkiem maki pszennej.


Dotychczas pieklam chleb na zakwasie z dodatkiem maki pszennej i drozdzy w maszynie do chleba, ale zawsze sie zapadal, choc nie bylo zadnego zakalca. Woda co najmniej 4g – przy mąkach razowych trzeba więcej niż przy mąkach lekkich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty