środa, 8 czerwca 2016

Chleb razowy z automatu na drożdżach

Chleb razowy z automatu na drożdżach

Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki! Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi! Chleb żytni razowy z automatu.


Jest pyszny, zdrowy i długo utrzymuje świeżość. Pozdrawiam Barbara Jaskuła. Sebastian wrzesień. W jednym przepisie na chleb graham (pochodzącym z innego bloga), dopisałam za oryginalnym przepisem 40g świeżych, choć ja użyłam 7g suszonych.


Spotkałam się z różnymi przelicznikami (7g drożdży suchych = lub g świeżych). Dodane przez Kwantomanka w: Tylko o kuchni. Mam więc wyzwanie na weeken upiec chleb razowy z tego przepisu.


Chleb razowy z automatu na drożdżach

Te żytnie i razowe na drożdżach wychodzą różnie. Warto zajrzeć do instrukcji automatu, tam powinny być opisane programy z podziałem na czas, kiedy można to zrobić. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Przepisy na chleb z automatu. Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza.


Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby. Dajemy pieczywu wystygnąć do temperatury pokojowej i gotowe. Oto i chleb na drożdżach w całej swojej okazałości.


Upiekłam go pierwszy raz i doszłam do wniosku, że jednak jest za mało razowy, troszkę zmodyfikowałam i wyszło mi to. To najlepszy przepis na chleb z automatu, jaki udało mi się znaleźć w necie! Wszystkie składniki wsypać do formy wg podanej wyżej kolejności, na środku mąki rozkruszyć świeże (nie mogą mieć kontaktu z cukrem ani solą). Po sygnale (ADD) dodać ziarna słonecznika. Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb.


Z podanych proporcji wychodzi naprawdę spory bochenek. Na drugi dzień po upieczeniu jest nadal miękki i świeży. Po upieczeniu wyjmujemy z foremki i studzimy na kratce.


Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże. Z wygody, smaku i szybkości. W tym miejscu chciałam jeszcze powiedzieć co nieco o drożdżach. Kilka razy natrafiłam na teorię, że drożdże piekarnicze są niezdrowe. Ekspresowy i prosty chleb razowy pszenno-żytni, na drożdżach, z dużą ilością siemienia lnianego, słonecznika i otrąb.


Jeśli tylko posiadacie składniki, to już za niecałe godziny możecie cieszyć się domowym, pachnącym chlebem! To całkowity czas przyrządzania, wyrastania oraz pieczenia. Znajdziesz tu proste przepisy na chleb na drożdżach - pszenny, żytni, mieszany, z dodatkami lub bez.


Skorzystaj z przepisu na chleb razowy lub jasny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty