poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Pieczenie chleba na kamieniu

Polecona została książka Jeffreya Hamelmana Chleb, którą czem prędzej zakupiłam i która czekała na swój czas w szufladzie. Zdecydowałam się na upieczenie białego chleba bez zakwaszanej mąki, mieszanego ręcznie. Już pisałam wcześniej, że bardzo mi się spodobało pieczenie chleba, mimo że muszę się jeszcze o tym sporo nauczyć. Po łatwiejszych chlebkach drożdżowych przyszedł czas na chleb pszenno żytni na zakwas Zobacz więcej.


Kamień powoli, równomiernie nagrzewa się i bardzo długo magazynuje i utrzymuje wysoką temperaturę. Dzięki temu w zwykłym, domowym piekarniku mamy szansę stworzenia zbliżonych warunków jak w piecu chlebowym.

Myślę, że pieczenie chleba uczy pokory. Mój pierwszy chleb to była cegła. Owszem, zniechęciłam się jak i Pani, odłożyłam pieczenie chleba na pewien czas. Nie można po pierwszej próbie upieczenia chleba winić przepisu, proporcje są dobre, książkowe - znanego autora, pieczone przez tysiące osób w internecie.


W każdym razie jeśli ktoś kiedyś widział jak wyrasta chleb na zwykłej blaszce i na takim kamieniu, to ma porównanie i na pewno wybierze kamień. Poza tym ja kamień wkładam zawsze do zimnego piekarnika i ogrzewa się on tylko tyle ile trwa nagrzanie do właściwej temperatury, a więc nie ponoszę dodatkowych kosztów. Kurczak pieczony na butelce. Dodane przez TrendCenter_pl w: Tylko o kuchni.


Dokładnie,ten wzór można przenieść spokojnie również na pieczonego kurczaka,świetny przepis i także z niego skorzystam.

Uformować bochenek chleba i wyłożyć go na oprószoną mąką deskę. Dawniej każda prawdziwa gospodyni wiejska piekła chleb. W duży piec do pieczenia obowiązkowo musiała być wyposażona kuchnia każdej pani domu. Ale pamiętaj, że pozostała na kamieniu mąka, sos czy ciasto wróci do Ciebie w postaci dymu i “kto tam wie czego jeszcze” przy kolejnym nagrzewaniu kamienia:-) Umyj albo wietrz całą kuchnię, wybór należy do Ciebie.


Piec służył głównie do. Nie przejmuj się, że Twój kamień zabarwił się na różne kolory. To naturalne, że już po kilku użyciach. Gotuje w Klasztorze i Wyższym Seminarium Duchownym Księży Salwatorianów w Bagnie. W dzisiejszym odcinku Siostra.


Chleb na zakwasie pieczony na kamieniu. Znajdziesz tu proste przepisy na chleb na drożdżach - pszenny, żytni, mieszany, z dodatkami lub bez. Skorzystaj z przepisu na chleb razowy lub jasny.


D Mój zakwas ma już dni i jutro chciałabym zabrać się za pieczenie chleba. Dokarmię zakwas jeszcze dziś o 21. Czy taki wieczorem dokarmiony zakwas mogę użyć rano do wypieku czy jeszcze go rano dokarmić? Nierówna i spieczona jest ta pizza na zdjęciu (za dużo drożdży, nierównomierne pieczenie i chyba niewałkowane).


Automat do pieczenia chleba wyrabia mi ciasto i utrzymuje je w odpowiedniej temperaturze do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto wrzucam na silikonową stolnicę i wałkuję silikonowym wałkiem. Dla mnie ta skorupa to pyszna, chrupiąca skórka.

Wracając jednak do pytania: gdy upieczony chleb ostygnie, wystarczy włożyć go do foliowego woreczka i do chlebaka - na drugi dzień skórka będzie miękka. Pizza pieczona na kamieniu 215. Przepis na jest przeze mnie wielokrotnie wypróbowany i pochodzi ze strony Gotuj Skutecznie (podaję z moimi zmianami). Po pierwszej pizzy upieczonej na kamieniu, wiedziałam, że teraz kolej na chleb i bułki :). Robiłam z dwóch porcji - z jednej formowałam bułeczki, z drugiej chlebek.


Jak dla mnie ciasto jest zbyt miękkie i żeby chlebek był ładny, to trzeba, żeby wyrastał w koszyczku. Mało tego, kolejna korzyść jest taka, że - pizza na kamieniu piecze się ekspresowo. Wystarczy tylko min, dzięki temu przygotowanie większej ilości pizz podczas przyjęcia nie będzie stanowić już problemu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty