środa, 3 maja 2017

Biały chleb na zakwasie

Na razie upiekłam chleby na zakwasie w automacie z przepisów na chleby które miały być pieczone w piekarniku i stwierdziłam że w automacie wychodzą lepiej, nic się nie rozlewa, w smaku są bardzo dobre, a że ich kształt jest jaki jest to już trudno, mnie osobiście już to nie przeszkadza, najważniejsze że chleby są smaczne. Biały chleb na zakwasie żytnim - składniki 5g mąki pszennej typ 750. Wszystkie składniki wyrabiamy ze sobą przez kilka minut, aż się połączą. Ciasto pewnie nie będzie bardzo elastyczne, może się kleić.


Jest to przepis na bardzo prosty, ale jakże smaczny chlebek na zakwasie. Nie wymaga wiele pracy, potrzeba nam jedynie wcześniej przygotowanego zakwasu. Polecam dla wszystkich początkujących. Lista przepisów na biały chleb na zakwasie żytnim z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Przepisy, jak zrobić - Smaker. Wiejski chleb pszenny na zakwasie.


Biały chleb na zakwasie

Dziś mam dla Was przepis na wiejski chleb pszenny na zakwasie pszennym – prosty i bardzo smaczny. Wcześniej podawałam przepis na chleb pszenny na drożdżach – tutaj nie ma ani grama drożdży, za to chleb musi dłużej wyrastać. Od kilku dni zmagam się z chlebem na zakwasie, raz za twarda skórka, raz za suchy, raz za mokry, a tu nagle bochenek w sam raz! Chleb na zakwasie to coś, przed czym wzbraniałem się baaardzo długo – głównie ze względu na niechęć do przepisów, których wykonanie zajmuje wiele godzin. Od czasu wyhodowania zakwasu żytniego, piekę ten chleb przynajmniej raz w tygodniu.


To już cztery miesiące. Duży wybór przepisów na chleb na zakwasie. Domowe pieczywo na zakwasie. Jak przygotować zakwas.


Biały chleb na zakwasie

Prosty chleb pszenny, chleb orkiszowy, chleb 1 żytni, chleb wiejski, chleb powszedni, chleb wieloziarnisty. Chleb na zakwasie piekę od kilku lat (zakwas mam kilkunastoletni #128521; ) Eksperymentuję z różnymi przepisami, dodatkami… mam kilka ulubionych przepisów, z których chleb wychodzi mi zawsze ale są to przeważnie chleby mieszanej mąki (pszenno-żytniej). Kiedy kilka dni temu wpadł mi w oko ten przepis postanowiłam go wypróbować. Oczywiście chleb z pełnego ziarna ma nieco lepszą zawartość - zawiera mniej kalorii, cukru i ma więcej błonnika pokarmowego. Chleb pełnoziarnisty zawiera również więcej witamin i minerałów niż biały tostowy.


I właśnie dlatego jest zdrowszy, zwłaszcza gdy jest przygotowywany na zakwasie. Chleb - chleb biały, pszenny, żytni, mieszany, wieloziarnisty, czystoziarnisty Większość z nas kocha smak chleba, jednak na co dzień staramy się ograniczać jego ilość w diecie ze względu na zawartość węglowodanów. Bochenek chleba - czyli biały chleb na zakwasie żytnim Wracam do domu a tam z lodówki patrzy na mnie zakwas: MUSISZ mnie dziś odnowić! A ja na to, że tym razem nie mam ochoty na chleb z formy.


Biały chleb na zakwasie

No i tak - stwierdziłam, że zrobię ten bardziej pracowity chleb - w formie bochenka. Przygotowując barszcz biały nie warto chodzić na skróty - tylko barszcz na zakwasie będzie miał charakterystyczny kwaśny smak, taki, który przypomina Wielkanoc. Tradycyjnie barszcz biały zabiela się śmietaną oraz świeżo utartym chrzanem, a serwuje z jajkami i białą kiełbasą. Podstawą dobrego barszczu białego jest zakwas.


Zakwas na chleb to nie to samo co żurek śląski. Oba robi się z mąki żytniej i wody, ale sposób przygotowania jest inny. Po wymieszaniu mąki i wody odstawia się go i nie dokarmia codziennie. Nie ma w nim tylu bakterii kwasu mlekowego i. Czasem może pachnieć nawet acetonem ale nie jest to oznaką zepsucia.


Biały chleb na zakwasie

Trzeciego dnia zakwas pracuje już w miarę stabilnie i według niektórych już można piec na nim chleb. Ja sugeruję jednak poczekać do lub dnia – zakwas będzie już wtedy na pewno dojrzały i chleb powinien się udać bez problemu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty