środa, 24 maja 2017

Chleb nocny na zakwasie

Przepis na leniwy chleb nocny na zakwasie. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Pokazujemy, że pieczenie domowego chleba nie jest trudne.


Zakwasu daje się celowo mało, drożdże mogły popsuć efekt. Na początku radziłabym upiec pierwszy chleb na mące pszennej np.

Chleb nocny na zakwasie. A pierwszy udany wypiek, zachęci do dalszych eksperymentów. Po nocnych bułeczkach pszennych i po przepisie na pszenny chleb nocny, nabrałam ochoty na kolejny wypiek wykorzystujący tę metodę. Chodzi w niej o krótki czas przygotowania, bo minut przed snem.


Od czasu wyhodowania zakwasu żytniego, piekę ten chleb przynajmniej raz w tygodniu. To już cztery miesiące. Dodać do niego pół szklanki wody i pół szklanki mąki, dokładnie wymieszać, przykryć ściereczką i odłożyć w ciepłe miejsce na ok.

Zaczyn: Rano zakwas przełożyć do miski. Uwielbiam takie chleby w których coś mi chrupie pod zębem. Idealny chleb na kanapki do pracy czy szkoły, polecam. Leniwy chleb nocny na zakwasie 208. Zauważyłam, że chleby nocny cieszą się na blogu sporym zainteresowaniem czytelników.


Nic dziwnego, są bardzo wygodne w przygotowaniu i równie smaczne co przygotowywanie metodą tradycyjną. Jeśli masz ochotę na własnoręcznie upieczony chleb z chrupiącą, apetycznie popękaną skórką, to przepis na bardzo prosty chleb nocny będzie dla Ciebie doskonały :) To przepis idealny dla początkujących domowych piekarzy oraz osób, którzy nie dysponują czasem, ale chcieliby się cieszyć domowym pieczywem. Wystarczy wy Zobacz więcej.


Wiejski chleb pszenny na zakwasie. Dziś mam dla Was przepis na wiejski chleb pszenny na zakwasie pszennym – prosty i bardzo smaczny. Wcześniej podawałam przepis na chleb pszenny na drożdżach – tutaj nie ma ani grama drożdży, za to chleb musi dłużej wyrastać. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach?


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz.

Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Na chwilę obecną mam już za sobą kilka upieczonych chlebów. Jak na razie najbardziej przypadł mi do gustu ten przepis. Lista przepisów na nocny chleb na zakwasie z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Kiedy ostatnio piekłam chleb na zakwasie wydawało mi się, że nie jest on taki jaki powinien być. W przepisie wykorzystałam ten domowy zakwas na chleb. Wszystkie składniki (oprócz ziaren) umieść w misce i wymieszaj.


Wyrabiaj tylko do połączenia składników. Mąka żytnia nie lubi długiego wyrabiania. Ciasto przykryj ściereczką i odstaw na blat, na godzin (najlepiej na całą noc). Zakwas na chleb to nie to samo co żurek śląski.


Oba robi się z mąki żytniej i wody, ale sposób przygotowania jest inny. Po wymieszaniu mąki i wody odstawia się go i nie dokarmia codziennie. Nie ma w nim tylu bakterii kwasu mlekowego i.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty