piątek, 23 czerwca 2017

Pieczenie makowca zawijanego

Niezwykle smaczny makowiec. Wilgotny, długo zachowujący świeżość, lepszy niż z cukierni! Nie zdarzyło się jeszcze, by się nie udał, to mój popisowy numer :-). Przepis na tradycyjne makowce. Piec w nagrzanym piekarniku ok.


Pieczenie makowca zawijanego

C (grzałka góra- dół), na brązowo- złoty kolor. Witam makowiec zawija się w papier ale olej ma być po stronie ciasta czy blaszki czy ciasto w papierze ma byc natluszczone olejem? Pierwszy raz robiłam tego makowca na święta , dziekuję za rewelacyjny przepis!


Zawinąć makowce w papier do pieczenia - zrobić taką tubę pozostawiając ok. Takie makowce ułożyć na blaszce do pieczenia. Odstawić je w ciepłe miejsce na ok.


Pieczenie makowca zawijanego

Piekarnik nagrzać do 1stopni C. Tak samo postąpić z drugą częścią ciasta. Makowce można piec razem lub osobno. Jeśli zdecydujemy się na pieczenie ich razem, należy zachować między nimi duże odległości. Makowiec można upiec w keksówce, która w razie potrzeby zapobiegnie rozchodzeniu się makowca zawijanego na boki i na długość.


Wówczas pieczenie makowca jest jeszcze szybsze. Makowiec zawijany z gotowej masy makowej z pewnością się uda, jeśli wybierzesz dobrej jakości masę makową z puszki. Pamiętaj, że taką masę możesz zawsze wzbogacić o bakalie typu rodzynki czy orzechy włoskie. Do nadzienia makowca zawijanego dodaj także rodzynki i migdały lub orzechy.


A jeśli masz ochotę na jeszcze bogatsze wnętrze tego wigilijnego przysmaku, możesz dodać kandyzowane owoce. Gotowy makowiec zawijany najlepiej udekorować lukrem i posypać bakaliami. Jeśli chodzi o mnie to taki makowiec to jest jedyna rzecz, która za każdym razem próby mi nie wychodzi. Ostatnio zwinęłam struclę pięknie rosła wstawiłam ja do pieca upiekła się piękna i rumiana ale co z tego jak ja rozkroiłam to miała taką dziurę w środku bo wyrosła tylko górna część i nie. Pamiętajmy, aby zostawić trochę wolnego miejsca między papierem a makowcem, bo inaczej makowiec podczas pieczenia nam popęka.


Jak zawinąć makowca w papier. Makowiec do tej pory znalam jedynie w formie makowca zawijanego , jednak wydaje mi sie, ze upiec taki to juz wyzsza szkola jazdy :). Szukalam troche prostszego przepisu zeby obdarowac panie z przedszkola corki (w UK) polskimi swiatecznymi smakami (oprocz makowca dostaly tez piernik staropolski). Zwijamy ciasno w roladę i kładziemy na papier do pieczenia.


Spinamy papier spinaczem. Papier zawijamy w taki sposób, aby spięcie było na spodzie makowca. Lista przepisów na makowiec bez pieczenia z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Część wykorzystałam do tradycyjnego makowca zawijanego z orkiszowym ciastem drożdżowym. Najczęściej ma postać strucli makowej - drożdżowego makowca zawijanego. Masa makowa składa się z mielonego maku, bakalii, orzechów, skórki pomarańczowej - dodaje się do niej często również jajko, które wiąże konsystencję,a także miód lub cukier, dla osłody. Wyjąć, rozciąć papier od góry i przestudzić.


Pieczenie makowca zawijanego

Jeszcze ciepłe (ale nie gorące) makowce polać lukrem i posypać suchym makiem lub smażoną skórką pomarańczową. W święta nie może zabraknąć makowca. Zobacz, jak sprawnie upiec za jednym zamachem dwa zawijane makowce na świąteczny stół. Wbrew pozorom zrobienie makowca nie jest to trudne, trzeba pamiętać jedynie o dobrym wyrobieniu ciasta drożdżowego.


Podajemy sprawdzony przepis na makowiec zawijany. Poznaj tajemnice dobrego maku do makowca! Ile piec tego typu makowiec? Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 1st.


C i pieczemy przez ok. Warto jednak sprawdzić po minutach, czy makowiec jest już dobry. Z kolei makowiec na kruchym cieście pieczemy minut w temperaturze 1st. Jeśli masz jakieś pytanie związane z pieczeniem makowców napisz je w komentarzach, a ja postaram się na nie odpowiedzieć.


Zapraszam na mój n. Jest słodki, pachnie migdałami, makiem, bakaliami, świętami, tak dokładnie – po prostu świętami. To lekko modyfikowane nadzienie do makowca, które zapieka się samo, bez udziału żadnego ciasta. Obiecałam sobie, że w tym roku przygotuję dla Was makowca drożdżowego i makowca z proszkiem do pieczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty