czwartek, 22 czerwca 2017

Chleb wiejski na drożdżach

Chleby na drożdżach. Pszenno - żytni chleb z dodatkiem ziemniaczanego puree, dzięki któremu dłużej zachowa świeżość (dzień wcześniej gotujemy ziemniaki do wykorzystania w pieczywie). Puszyste wnętrze, delikatny i lekko klejący miąższ.


Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz.

Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste.


Ważne jest, by nie dawać za dużo drożdży oraz użyć zamiast mąki pszennej tortowej czy też mąki pszennej do pizzy, właśnie mąkę pszenną chlebową. Przepis na chleb wiejski. Jak zrobić dobry chleb wiejski na drożdżach ? Chyba każdy z nas się zgodzi, że nie ma nic lepszego, niż domowy chleb, który samodzielnie upiekliśmy ze sprawdzonych składników.


Oto idealny przepis na doskonały chleb wiejski na drożdżach.

Nie wymaga pracochłonnego robienia tradycyjnego zakwasu. Ma chrupiącą skórkę. Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach. Prosty domowy chleb na drożdżach (bochenki). Jeżeli planujesz zrobić chlebek na zakwasie, polecam przepis na chleb na zakwasie i przepis na zakwas.


Pieczywo drożdżowe można przygotować również z mąk bezglutenowych. Podczas fermentacji ciasta chlebowego drożdże rozkładają cukry na dwutlenek węgla i alkohol. Wspaniały chleb, najsmaczniejszy chleb na zakwasie, jaki do tej pory upiekłam.


Jest pracochłonny, ale warto poświęcić mu czas. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Ja zawsze w chlebie pszennym miałam problem ze skórką.


Nie była ona taka chrupiąca, jakbym chciała, tylko bledsza. Sam chleb również nie pozostawał długo świeży, tylko zwykle kruszył się po kilku dniach, jak to chleby na drożdżach. Z tym chlebem jest inaczej. On niesamowicie pachnie, ten zapach czuć w smaku chleba. Wyszedł smaczny i lekko puszysty.


Moja babcia rzadko piecze chleb wiejski, a jej receptura, jak łatwo się domyślić, jest recepturą „na oko”. Choć moim bochenkom jeszcze daleko do babcinych wypieków, pieczenie tradycyjnego chleba wiejskiego, pomimo dość dużej lepkości ciasta, udało mi się opanować.

Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa. Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb. Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu.


Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie. Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże. Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia – z różnymi modyfikacjami – upiekłem ten chleb już trzy razy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty