poniedziałek, 5 listopada 2018

Chleb razowy żytni

Chleb żytni razowy 1. Jeden z lepszych chlebów jakie ostatnio upiekłam. I banalnie prosty w przygotowaniu. Jednak najważniejsze jest, że jest w 1 żytni razowy i wyrasta bardzo szybko (u mnie ok. godzin) – a to wszystko za sprawą słodu jęczmiennego. Prawdziwy żytni razowy chleb, bez dodatków innych mąk, tylko żytnia razowa i pieczony tylko na zakwasie, bez dodatku drożdży.


Chleb razowy żytni

Taki chlebek lubię chyba najbardziej. Lekko wilgotny i lepki w środku, ze Zobacz więcej. CatarinkaObserwuj bloga Obserwujesz bloga Smaczy.


Jeśli lubicie chleb, taki aromatyczny, pyszny to chleb żytni jest dla was. Ją częściej stosuje się jako dodatek, a nie podstawową mąkę. Dodaj 5g mąki żytniej razowej i 5ml przegotowanej, ciepłej wody. Całość wymieszaj i przykryj bawełnianą lub papierową serwetką, a następnie odstaw w ciepłym miejscu.


Najlepiej zrobić to wieczorem i odstawić do rana. Do zakwasu dodaj 1ml przegotowanej wody i łyżeczki soli. Pyszny, żytni razowy chleb, bez dodatku innej mąki, tylko pełnoziarnista żytnia, czyli żytnia razowa.


Zachowuje długo świeżość, ma miękki, lekko wilgotno-lepki miąższ i pyszną skórkę. Idealny na kanapki. U nas znika bardzo szybko. Pasuje do wszystkiego i nigdy nie mamy go dosyć.


Chleb razowy żytni

Kalkulator kalorii - sprawdź ile kalorii zawierają twoje posiłki. Tabele kalorii, wartości odżywcze, kalorie produktów, kcal, białko, węglowodany, tłuszcz, tabela kalorii. Mąka chlebowa pszenna jest dobra. Można dodać jednak tą żytnią, ale w mniejszej domieszce, np. Ja zrobiłam już raz z mieszanką prawie pół na pół z mąką razową żytnią200g i razową pszenną 300g (oczywiście obie przesiane )a spód foremki posypuję otrębami a nie mąka(jakos tak mi wygodniej) … może i wyrasta mniejszy bardziej płaski ze względu na proporcje maki żytniej ale i tak wygrał konkurs z chlebem razowym robionym w maszynce #128512; dziewczyny eksperymentujcie.


Przepis: Olga Smile. Dwa chleby pod rzą to się u mnie do tej pory nie zdarzyło, ale jak widać nie ma rzeczy niemożliwych :) Tym razem pokazuję typowy chleb razowy z mąki żytniej pełnoziarnistej, pszennej chlebowej i otrąb żytnich. Jest ciemny, mokry, pięknie wyrasta, o dość zwartej strukturze, wyrazisty. Chociaż nierzadko zdarza się, że dostępny w sklepie chleb „żytni” jest opisany także jako „razowy”, to nie oznacza to, iż terminy te są ze sobą nierozerwalnie powiązane. Może się bowiem zdarzyć tak chleb „żytni” otrzymany zostanie mąki oczyszczonej, a także – żytniej.


Chleb razowy żytni

Nieraz, chleb razowy mylony jest z żytnim, jednak w razowcu to nie rodzaj mąki jest najważniejszy. Lubicie ciężkie, żytnie chleby? Dzisiaj miał być wprawdzie chleb lekki, pszenny, ale zagapiłam się i nie miałam pszennej mąki.


Zużyłam całą, którą miałam i dodałam inne składniki, tak wi Zobacz więcej. Zastanawiam się jaki chleb należy wybierać podczas stosowania diety odchudzającej. Odnalazłam informację, że warto wprowadzić do menu chleb razowy żytni. Rozumiem, że pieczywo z pełnego przemiału jest korzystniejsze podczas redukcji masy ciała ze względu na wysoką podaż błonnika pokarmowego.


Chleb razowy żytni

Z bardzo chruuupiącą skórką :-). C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty