wtorek, 12 marca 2019

Przepis na chleb żytnio pszenny

Przepis na chleb żytnio pszenny

A ten chleb, na który przepis za chwilę podam, zawsze się udaje. Jeszcze nigdy nie był zakalcem. Długo poszukiwałam chleba, który mimo że przygotowany na drożdżach – ma odpowiedni smak, konsystencję, a przede wszystkim długo zachowuje świeżość, nie krusząc się. Chleb pszenno-żytni na drożdżach.


Przepis na chleb żytnio pszenny

Zgadzam się Tosiu, że każdy chleb będzie inny z każdego innego przepisu. Też uważam, że można znależć u Ciebie przepis na konkretny wypiek. Ja już piekę lat chleb. Muszę przyznać, że masz na stronie ciekawe przepisy i chętnie z nich korzystam.


Chociaż czasami je zmieniam częściowo, to i tak zawsze mi wychodzi. Nie wszyscy przepadają za kminkiem. My właściwie też nie, dlatego pominęłam go w przepisie i dodałam jedynie kolendrę, która jest bardzo dobrze wyczuwalna i dzięki niej chleb ma przyjemny aromat. Szybki chleb bez zagniatania!


Przepis na chleb żytnio pszenny

I co ważne, zgodnie z Waszą prośbą taki zdrowszy, bo z dodatkiem mąki żytniej razowej, ale nadal na drożdżach, czyli wymarzony chleb dla wszystkich początkujących, niecierpliwców lub po prostu zabieganych. Ja ten chleb pszenno-żytni robię dość często ostatnio, bo przygotowanie zajmuje niewiele czasu, bochenek wychodzi spory i starcza na kilka dni. Chef Titanium troche sie przy tym ciescie kiwal nie wiem czy to normalne w kazdym razie wszystko dobrze wymieszane. Prosty chleb pszenny piekę przynajmniej dwa rwzy w tygodniu, bo dzieci lubią i zawsze! Taki bardzo prosty, zwyczajny chleb pszenny – zwłaszcza dla osób, które mają niewiele czasu na zabawy z zakwasem i innymi wyszukanymi przepisami.


Ciasto przygotowuje się błyskawicznie, chleb bardzo szybko rośnie i na efekty nie trzeba długo czekać. Tym razem przepis na najbardziej klasyczny chleb, jaki tylko możecie sobie wyobrazić. To chleb z mieszanki mąk chlebowych (typ mąki). Wykorzystałam gotową mieszankę chlebową. Jest tu i mąka pszenna, i żytnia, i. Przepis i sposób wykonania tego chlebka zamieściłam w artykule:“Domowy chleb na zakwasie – łatwo, zdrowo i smacznie” Jednak chciałam spróbować innego chlebka oraz poeksperymentować trochę z pieczeniem.


Pyszny chlebek z chrupiącą skórką niezastąpiony do masełka na śniadania. Zapraszam na kanał , gdzie pokazujemy, jak zrobić ten pyszny chleb. Czas przygotowania godz. Zauważyłam, że wiele zależy od samego przepisu. Są przepisy na chleby, których skórka jest twarda i chrupiąca, a są też takie, gdzie skórka jest miękka.


Trzeba trochę poeksperymentować z recepturami , a także z temperaturą pieczenia. Dzisiaj kontynuacja tematu w postaci prostego przepisu na chleb pszenno-żytni na zakwasie. Jeśli posiadacie już zakwas i rozumiecie na czym polega jego dokarmiane to możecie przejść do etapu wykorzystania go do wypieku. W tamtych przepisach pisze Pani zeby chleb skladac. Natomiast w przepisie na ten pszenny chlebek :”W tym czasie, w równych, godzinnych odstępach ciasto wyrabiać i zagniatać (czyli razy w ciągu godzin).


Przepis na chleb żytnio pszenny

Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Bardzo dobry przepis , chleb przepyszny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty