czwartek, 11 lutego 2016

Chleb razowy z maszyny

Chleb razowy z maszyny

CHLEB PEŁNOZIARNISTY RAZOWY (z maszyny) Codziennie piekę chlebki z maszyny korzystając ze sprawdzonych przepisów, które już zamieszczałam. Tym razem zmodyfikowałam odrobinę przepis na chleb pełnoziarnisty dodając do niego mąkę razową i ciut więcej wody. Dodane przez Kwantomanka w: Tylko o kuchni. Często korzystałam z wyżej przywołanego przepisu, ale średnio mnie satysfakcjonował. To jeszcze nie był idealny chleb!


Wiele naczytałam się o tym, że chleb na zakwasie w maszynie nie udaje się, jest nieosiągalny zupełnie. Ale szukałam wytrwale, wypróbowałam różne. CHLEB ŻYTNI PSZENNO-RAZOWY (z maszyny) Odkąd kupiłam maszynę do wypieku chleba codziennie piekę z innego przepisu. Tym razem trafiłam na bardzo fajny chlebek z przewagą mąki razowej. Mimo, że mieszadła włożyłam dopiero po pół godzinie od włączenia maszyny chlebek ładnie wyrósł, a jego wspaniały zapach długo unosił się u. Lubicie ciężkie, żytnie chleby?


Dzisiaj miał być wprawdzie chleb lekki, pszenny, ale zagapiłam się i nie miałam pszennej mąki. Zużyłam całą, którą miałam i dodałam inne składniki, tak więc powstał chleb pszenno-żytni razowy z domieszką. I to z przygodami, bo mi dzisiaj maszyna spadła z blatu na podłogę.


Ja piekę w maszynie z Lidla. Wychodzi z foremki jest b. Polecam Składniki: Zakwas 70g mąka pszenna. Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedz. Chciałabym już piec a nie wiem czy można ominąć procedurę maszyny.


Kiedy wszytskie składniki są już zamknięte w maszynie i wybraliśmy program włączamy przycisk START i czekamy odpowiedni czas, aż do chwili kiedy maszyna poinformuje mas, że chleb jest gotowy. Bochenek wyjmujemy z maszyny, a następnie odstawiamy na kuchenną kratkę do wystygnięcia na ok. Często prosicie o przepisy na chleby z maszyny, obiecuję, że na pewno się pojawią, tak samo, jak i porady dotyczące wyboru automatu do chleba (właśnie testujemy kilka) i cała masa innych porad z tym związana.


Chleb razowy z maszyny

A na dobry początek przepis podstawowy na prosty, zwykły chleb z maszyny. PS Mój ebook z przepisami już jest! Mam pytanko który z pani przepisów na chleby na zakwasie jest podobny w składzie do tego chlebka na drożdżach.


Rodzince bardzo smakował i szukam odpowiednika dla tego chlebka. Upiekłam chleb prosty razowy ze strony przepis na chleb wyszedł rewelacyjnie. Czy już teraz mogę pięć wszystkie chleby na zakwasie czy zacząć od białych. Dzisiaj upiekłam ten chleb zgodnie z Twoimi zaleceniami.


Choć byłam dzisiaj na zakupach, wybór rodzajów mąki był mały. Czasem się zdarza, że chleb rumieni się szybciej (nie pytajcie dlaczego, nie wiem), wówczas przykrywam go folią aluminiową by się nie spalił. Chleb wyszedł idealny.


Wypiekam w maszynie Zelmera na programie – chleb razowy pełnoziarnisty (zdjęcie 01). Dziś rano wyjęłam z maszyny już drugi chlebek. Do obu dodałam sody oczyszczonej zamiast cukru i drożdży. Sól wsypałam do jednego rogu, a sodę do innego. Jednak zdaję sobie sprawę z tego, że nie każdy taką maszynę posiada lub posiadać będzie, więc podaję także tradycyjny sposób wykonania.


Chleb razowy z maszyny

Zwykle chleby razowe składają się w z mąki z pełnego przemiału, a pozostałe to mąka pszenna. Często w piekarni stajemy przed trudnym wyborem - które pieczywo należy wybrać? Jakie jest zdrowsze? Niewielu potrafi dokonać właściwego zakupu.


Jeśli lubicie chleb, taki aromatyczny, pyszny to chleb żytni jest dla was. Ją częściej stosuje się jako dodatek, a nie podstawową mąkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty