piątek, 21 lipca 2017

Jak zrobić zakwas na chleb bezglutenowy

Robię to bardzo chętnie i staram się w miarę regularnie piec różne chleby, żeby nie popaść w zbytnią rutynę. Jeśli poszukujesz zdrowego, bezglutenowego pieczywa bez alergenów dla siebie lub dzieci, bezglutenowy chleb na zakwasie jest najlepszym wyborem. Aby go upiec, niezbędny jest domowy zakwas bezglutenowy na chleb. Sprawdź, jak łatwo i tanio go przygotować. Oto bezcenne rady Bezglutenowej mamy i garść najlepszych przepisów.


Składniki na zakwas na chleb bezglutenowy szklany, litrowy.

Chleb bezglutenowy na zakwasie. Prosiliście mnie o chleb bezglutenowy na zakwasie. Mój domowy chleb bezglutenowy na zakwasie jest stosunkowo łatwy do zrobienia, no, o ile ma się pracujący zakwas oczywiście ale o tym za chwilę. Mój chleb bezglutenowy wyrósł na zakwasie gryczano-ryżowym.


Warto też dodać, że chleb na zakwasie dłużej zachowuje świeżość, dzięki kwaśnemu ph nie psuje się i nie pleśnieje tak łatwo jak inne wypieki. Tego proszę państwa nie znajdziecie w drożdżowym chlebie. Poniżej przedstawiam wam przepis na mój ulubiony, bezglutenowy zakwas kukurydziano-ryżowy, z którego korzystam najczęściej.


Zakwas użyć do chleba, pozostawic kilka łyżek do przechowania w lodówce.

Do nastepnego chleba wystarczy raz czy dwa dokarmić przechowywaną resztke zakwasu świeża mąka i wodą. Trochę mniej spektakularnie wyrasta niż np. Dziś to o co prosiliście wielokrotnie, a mi zawsze nie po drodze było się zebrać, zrobić zakwas, upiec chleb, zrobić zdjęcia i wstawić na bloga.


Ale jak to mówią “co się odwlecze to nie uciecze” i jeszcze przed wyjazdem zmobilizowałam się i dziś mogę Was zaskoczyć przepisem na pyszny bezglutenowy chlebek na naturalnym zakwasie. Miąższ przypominał mi trochę chleb na zakwasie, bo podobnie jak on, był zbity i wilgotny. Ten chleb jest po prostu przepyszny!


Nie przypuszczałam, że chleb bezglutenowy może być tak dobry i tak prosty w przygotowaniu! Wygląda, że wszystko dobrze. A co do Twojego pytania – możesz spróbować dokarmić to odłożone ciasto podobnie jak zakwas i upiec na nim chleb. Przyrządza się go na bazie różnych. Zakwas chlebowy można przyrządzić samodzielnie, ale i nabyć w niektórych piekarniach.


Za najprostszy do przygotowania uważa się zakwas żytni. Pieczenie takiego chleba w domu stanowi wielką przyjemność. Dodatkowo dłużej utrzymuje świeżość.


Zawsze bałam się przygotowania zakwasu, a on właściwie robi się sam. Ważne, aby zapewnić mu odpowiednio czyste i ciepłe warunki. Przygotowałam bezglutenowy zakwas wyłącznie na pełnoziarnistej mące z kaszy.


W dobie zmodyfikowanej żywności chleby wykonane na zakwasie są jednym z tych produktów, po które sięgają świadomi konsumenci.

Zaletą tego procesu jest rozmnażanie się w rosnącej masie bakterii kwasu mlekowego. Zakwas na chleb to nic innego jak sfermentowane ciasto. Poza tym pozwala zachować cenne składniki, które są wrażliwe na wysoką temperaturę.


Jeśli chcesz jeść naprawdę zdrowy chleb, sięgnij właśnie po to pieczywo! Od dawna chciałam zrobić domowy chleb bezglutenowy, zależało mi by choć trochę przypominał ten „normalny” z klasycznych mąk. Zainspirowałam się przepisem z bloga Dorotuś i wyszedł naprawdę fajny chleb zupełnie nie przypominający bezglutenowych „gąbek” sprzedawanych w sklapach ze zdrową żywnością. Bochenek, który wyjęłam z piekanika okazał się być mięciutkim w.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty