czwartek, 20 lipca 2017

Chleb mieszany na drożdżach

Zmieniłam jedynie mąkę – dodałam mąki razowej i zmniejszyłam nieco proporcje, tak by dostosować je do formy keksówki, choć można go też upiec w formie bochenka. Domowe chlebki piekę na specjalne okazje a czasem gdy mam czas zaraz po tym, jak upiekę ciasto na weekend. Nadal są tylko na drożdżach, do zakwasowych chyba jeszcze muszę dojrzeć. Szybki i łatwy przepis. Przygotowanie Wszystkie składniki rozcieram na gładko, pozostawiam w ciepłym miejscu pod przykryciem, do wyrośnięcia.


Chleb mieszany na drożdżach

Chleb mieszany na drożdżach. Znajdziesz tu proste przepisy na chleb na drożdżach - pszenny, żytni, mieszany, z dodatkami lub bez. Skorzystaj z przepisu na chleb razowy lub jasny.


Prosty domowy chleb na drożdżach (bochenki). Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach. Jeżeli planujesz zrobić chlebek na zakwasie, polecam przepis na chleb na zakwasie i przepis na zakwas. Z bardzo chruuupiącą skórką :-).


Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Pieczywo drożdżowe można przygotować również z mąk bezglutenowych. Podczas fermentacji ciasta chlebowego drożdże rozkładają cukry na dwutlenek węgla i alkohol.


Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia – z różnymi modyfikacjami – upiekłem ten chleb już trzy razy. Stosik przepisów na chleb, odłożony „do realizacji” wcale się nie zmniejsza pomimo, że ciągle jakiś piekę. Ze względu na to, że chleby są czasochłone i wymagają obserwacji zazwyczaj piekę w sobotę.


I tak jutro piekę w ramach Listopadowej Piekarni a tydzień temu upiekłam ten oto. Zobacz mój ulubiony przepis na chleb na drożdżach z ziarnami, które dodajesz na chlebek bezpośrednio przed pieczeniem. Ten chleb na drożdżach instant szykuję z mojego przepisu na ciasto na pizze. Robię też z niego super paluchy drożdżowe z makiem.


Zapewniam, że to jest szybki przepis na chleb pszenny do pieczenia na co dzień. CHLEB PSZENNO-ŻYTNI NA DROŻDŻACH – ŁATWY PRZEPIS jest wilgotny, miękki i świetnie smakuje nawet dwa dni po upieczeniu (myślę, że wytrzyma dużej, ale nie dane mi było jeszcze się przekonać, bo szybko go zjadamy). Do przygotowania tego chleba nie potrzeba żadnych specjalnych sprzętów, wystarczy miska i łyżka, chwila mieszania, wyrastanie, pieczenie i możemy się cieszyć. Sama osobiście nie lubię zagmatwanych receptur chociaż według wielu z nich wychodzą fantastyczne potrawy. No dobra takie zostawiam sobie “od święta” jeśli mam więcej czasu i chęci do siedzenia w kuchni.


Jednak chleb jada się często więc. Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa. Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb. Problem jest taki – chcemy uzyskać taki sam efekt jak na drożdżach, ale przy pomocy zakwasu.


To nie wyjdzie, smak zawsze bedzie inny, struktura miękiszu raczej też. Więc generalnie chyba nie powinno się tak robić, bo i tak nie uzyskasz takiego samego efektu, jak na drożdżach, czyli nie zastosujesz przepisu dokładnie. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Ewa w kuchni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty