czwartek, 17 stycznia 2019

Chleb marchewkowy

Kiedy w pracy jadłam kanapki z tym chlebem, każdy pytał skąd mam Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Domowa cukiernia Ewy. Prosty do zrobienia, drożdżowy, z lekko korzennym, słodkawym posmakiem i pięknym kolorem. To jeden z chlebów, które robią się same, jeden z tych, które u nas znikają w kilka chwil.


Marchew obieramy i ścieramy na tarce na małych oczkach.

Do szklanki z ciepłą wodą dodajemy cukier oraz drożdże - odstawiamy na około minut, by drożdże zaczęły pracować. Do miski wrzucamy startą marchew, jajko, drożdże, oliwę. Dodajemy mąkę oraz sól. Nabrałam ochoty na marchewkowe ciasto, ale po świątecznym obżarstwie postanowiłam jeść trochę mniej słodyczy. Co prawda piekę je na cukrze trzcinowym, ale wierzch pokrywam serkiem śmietankowym z cukrem pudrem.


Dlatego postanowiłam, że upiekę chleb marchewkowy i pójdę w wytrawnym kierunku. Podając swoje dane wyrażam zgodę na utworzenie spersonalizowanego profilu użytkownika, aby Lidl mógł kierować lepiej dostosowane do moich zainteresowań niektóre reklamy w formie newslettera oraz ulepszać strony internetowe. Zgoda może być wycofana w dowolnym momencie, np.

Mąka żytnia z natury jest szaro-brązowa, a kolor chlebów żytnich szarawy. Nie da się jednak ukryć, że w ciemno kupuje się chleby ciemne, bo kojarzą się ze zdrowiem. Często jednak są barwione np.


Tymczasem podobny efekt kolorystyczny można uzyskać dodając do ciasta żytniego sok. Osobiście wolę zakwas pszenny, który pozbawiony jest tej kwasowości, ale nie da się ukryć, że chleb na zakwasie żytnim jest zdrowszy. Warto więc czasem poeksperymentować. Słodkie dodatki idealnie zakamuflują tę lekką kwasowość.


Postanowiłam upiec ten chleb drugi raz, ponieważ pierwsza porażka nie dawała mi spokoju a sam chleb zapowiadał się bardzo ciekawie. Tym razem obyło się bez chochlików i chleb wyszedł jak należy. Sok marchewkowy nadaje głębi smaku. Wrzuć wszystko do jednej miski, wymieszaj i gotowe!


Uwielbiam ciasto marchewkowe, więc uznałam, że taki marchewkowy chleb mi także zasmakuje. Chleb marchewkowy ekspresowy! Intuicja mnie nie zawiodła, chleb wyszedł interesujący w smaku, a do tego o ciekawym, podwójnym kolorze (widoczne na zdjęciu). Wynika to z tego, że marchewkę dorzuciłam dopiero w drugim etapie zagniatania. Możesz go zjeść na słodko lub wytrawnie.


W porcji powinieneś spożyć kromki chleba.

Pamiętaj, by składniki dopasować do swojego planu żywieniowego i nietolerancji. Piekłam już chleby marchewkowe, ale do tejpory dodawałam sta Zobacz więcej. W czasie sobotnich zakupów poszalałam z marchewką, bo natrafiłam na naprawdę piękne okazy na okolicznym bazarku.


Lista przepisów na bezglutenowy chleb marchewkowy z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Wariacja na temat placków ziemniaczanych.


Bardzo proste a jednocześnie zaskakująco pyszne połączenie. Pomysł i wykonanie mojego partnera :) min łatwe tanie. Ciasto marchewkowe popularne jest w USA i Wielkiej Brytanii. Oprócz drobno startej marchewki dodaje się do niego mąkę, jajka, cukier, olej oraz orzechy i cynamon.


Do mojego ciasta dodaję też pokrojonego ananasa, który dodaje ciastu soczystości i jeszcze więcej smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty