środa, 5 czerwca 2019

Przepis na chleb pszenny na drożdżach

Początek tygodnia zaczynam z przepisem na prosty chleb pszenny na drożdżach, który wygląda pięknie, smakuje jeszcze lepiej, no i ten zapach. Właśnie go zrobiłam. Pierwszy raz pszenny na drożdżach, bo zawsze żytni na zakwasie. Ten chleb to jakiś obłęd! Pieknie pachnie, chrupiąca skórka jak nigdy, mieciutki sprężysty środek.


Ciężko mi się opanować.

Najlepszy chleb jaki jadłam! Przepis na chleb pszenny na drożdżach. Cudowny i pachnący domowy chlebek drożdżowy z chrupiącą skórką!


Zobacz mój ulubiony przepis na chleb na drożdżach z ziarnami, które dodajesz na chlebek bezpośrednio przed pieczeniem. Robię też z niego super paluchy drożdżowe z makiem. Znajdziesz tu proste przepisy na chleb na drożdżach - pszenny, żytni, mieszany, z dodatkami lub bez.


Skorzystaj z przepisu na chleb razowy lub jasny. Teraz o samym przepisie.

Jest bardzo prosty. Chleb możemy upiec na samym zakwasie, jeśli jednak nie jesteśmy pewni jego mocy, możemy dodać lub łyżeczki suchych drożdży lub też jeśli mamy mocny zakwas, to pieczemy chleb na samym zakwasie. Z pszennym chlebem pieczonym na drożdżach jest jeden zasadniczy problem.


Chleb pszenny z małą domieszką ciemnej mąki żytniej, z dodatkiem kminku. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin). Chleb na drożdżach przyda się akurat w sezonie grillowym.


Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Pszenne chleby na drożdżach mają to do siebie, że wysychają dość szybko. A co do najlepszego to kwestia smaku i gustu. Ja średnio lubię chleby na zakwasie. I nawet nie jestem wyjątkiem, jest sporo osób, które preferuje pszenne pieczywo na drożdżach.


Długo poszukiwałam chleba, który mimo że przygotowany na drożdżach – ma odpowiedni smak, konsystencję, a przede wszystkim długo zachowuje świeżość, nie krusząc się. W końcu metodą prób i błędów opracowałam poniższy przepis, który spełnia moje oczekiwania :). Dolegliwości nie zauważyłam a więc nie każdemu służy chleb na zakwasie.


Dodane przez Molew: Tylko o kuchni. Dla mnie ta skorupa to pyszna, chrupiąca skórka.

Wracając jednak do pytania: gdy upieczony chleb ostygnie, wystarczy włożyć go do foliowego woreczka i do chlebaka - na drugi dzień skórka będzie miękka. Dzisiaj przepis na naprawdę prosty a do tego szybki w wykonaniu chleb pszenny na drożdżach. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne. Chleby pieczone na drożdżach same w sobie są na pewno bardziej niż te na zakwasie, można sobie poradzić w ten sposób, że dodaje się np.


Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa. Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb. Z podanych proporcji wychodzi naprawdę spory bochenek.


Na drugi dzień po upieczeniu jest nadal miękki i świeży. Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach. Jeżeli planujesz zrobić chlebek na zakwasie, polecam przepis na chleb na zakwasie i przepis na zakwas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty