czwartek, 24 października 2019

Dlaczego chleb sie kruszy

Dodane przez mamakacperkaw: Tylko o kuchni. A właśnie, że się smaruje słoninka. Jeśli po upieczeniu chleb wyszedł suchy i kruszy się – w cieście było za dużo mąki,. To tłumaczy dlaczego chleb z mąki sklepowej się udawał – spulchniacze bardzo pomagały. A swoją drogą popieram kupowanie mąki w młynie, do sklepowych dodaje się węglan wapnia, aminokwasy, emulgatory E47 E 481.


Hej dziewczyny, upiekłam ostatnio chleb i wszystko poszło super, chleb wyrósł, jest pyszny ale się kruszy. Jaki składnik w chlebie odpowiada za kruszenie się chleba? Czego brakuje albo czego jest za dużo?


Wielu spośród Was z nowym rokiem robi postanowienia. Jednym z najpopularniejszych postanowień Polaków jest odchudzanie i zmiana swojego. Re: Upieczony chleb się kruszy-dlaczego? Witam mam podobny problem chleb sie kruszy jest o odpowiedniej wilgotności ładnie wyrasta ale sie kruszy, kanapki do szkoły nie wyjdą z niego niestety. Wspaniały chleb białkowy, bezglutenowy, i niskowęglowodanowy.


Jest pulchny, elastyczny, nie kruszy się przy krojeniu. Dobrze znosi mrożenie. Można go upiec na dowolnych płatkach. Chleb się kruszy: Ciasto było zbyt twarde. Chleb jest spłaszczony, szeroki: Ciasto rosło zbyt długo.


Z mojego doswiadczenia wiem, ze chleb domowy zawsze bardziej sie kruszy niz kupny. U nas mozna tez kupic gluten flour ktorej dodaje tak z lyzke na bochenek. Nie wiem co sie dzieje, ale w poprzedniej mojej wypowiedzi nie am nic, Chcialam napisac ze czasami jak sie doda 2-lyzki oliwy lub oleju to chleb sie nie kruszy.


No wlasnie dziewczyny, co to kurcze jest z tymi dniami mnie tez zadne ciasto nie wychodzi. Powierzchnia chleba silnie popękała: Ciasto zbyt mało wyrosło. To gluten odpowiada za zwartą konsystencję pieczywa. Jednak wypiek bezglutenowego chleba, który się nie kruszy to kwestia odpowiednio dobranych składników i ich proporcji.


W tym celu warto zastosować bezglutenową mieszankę (mix) uniwersalną lub do chleba. Pomocne w tym wypadku może okazać. Chleb piekę od trzech lat – dwa razy w tygodniu. Dojrzewałam do tego dość długo.


Pamiętałam smak chleba z dzieciństwa i przez mgłę jak go wypiekała mama w piecu chlebowym. Początki były ciężkie , chleb się kruszył – jak mówił mój syn stado kur by się najadło okruszynami. Metodą prób i błędów wydaje mi się że. Zastanawiasz się, dlaczego chleb, kupiony w sklepie lub piekarni tak szybko spleśniał, albo, co gorsza, nie spleśniał wcale, chociaż upłynął termin przydatności do spożycia? Pleśń to zjawisko, z którym każdy z nas nie raz miał do czynienia.


Warto więc wiedzieć, skąd się bierze, w jaki sposób piekarnie zapobiegają jej powstawaniu i co sami możemy zrobić w domu, żeby. Upiekłam rano przed wyjściem do pracy. Następnym razem planuje dodać suszona śliwke, będzie się świetnie komponować z nasionami:) Dla tych, którym chleb się kruszy proponowałabym go odstawić na dłużej. Chleby na zakwasie, szczególnie żytnie, pryz odpowiednich proporcjach mogą stać długo. Z drugiej jednak strony trzeba pamiętać, że to naturalny chleb, bez ulepszaczy, więc to także logiczne, że może wyschnąć lub spleśnieć.


Odpowiedzi (1) Dorota, Moje. Dlaczego moj chleb się kruszy ? Jeśli chleb wychodzi gliniasty, to znaczy, że jest za dużo wody, trzeba zmniejszyć jej ilość. Aniu, czy masz swoje dokładne proporcje mąki i wody?


Jak piekę żytnio-pszenny, to ciasto mam dość rzadkie, bez blaszki by się rozlało.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty