wtorek, 3 maja 2016

Chleb bezglutenowy z maszyny

Dodane przez LenaMS w: Tylko o kuchni. Witajcie, Kupiłam ostatnio gotową mieszankę do wypieku chleba (1kg na bochenki chleba), do której dodaje się tylko wodę. Chleb bezglutenowy, bez mleka i jajek. Wypiekam w maszynie Zelmera na programie – chleb razowy pełnoziarnisty (zdjęcie 01).


Dziś rano wyjęłam z maszyny już drugi chlebek. Do obu dodałam sody oczyszczonej zamiast cukru i drożdży. Sól wsypałam do jednego rogu, a sodę do innego. Robiąc pierwszy raz lepiej mieć go trochę na oku.


Wystarczy wsypać ziarenka do młynka do kawy (lub specjalnej maszyny do mielenia), by powstała mąka, której użyjemy w przepisie. W młynku do kawy mielenie może zająć nam z pół godziny, wliczając w ten czas przerwy „na odpoczynek” dla urządzenia, a w specjalnej maszynie wystarczy chwila. Delikatnie lepki w środku, z ładnymi dziurami, z dodatkiem wielu ziaren: słonecznika, dyni, sezamu i siemienia lnianego. Bardzo prosty w wykonaniu, szybki, bez zagniatania.


Chleb bezglutenowy z maszyny

Składniki wystarczy wymieszać łyżką. Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki! Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi! Ponieważ w swej kulinarnej karierze upiekłam wiele chlebów, które nawet mi wychodziły, pomyślałam, że może warto poeksperymentować z mąką bezglutenową i upiec chleb bezglutenowy. Poczytałam trochę o wypieku chleba bezglutenowego w Intenecie i zabrałam się do pracy.


Mąki bezglutenowe nie są takie przyjazne jak te z glutenem. Z piekarnika też wychodzą zakalce i niesmaczne chleby. Po prostu trzeba umieć upiec chleb, a z automatu jest to po prostu łatwiejsze.


Chleb bezglutenowy z maszyny

Fajne są przepisy na tej stronie i gratuluję wytrwałości w redagowanie tego bloga, ale jeśli zamieszcza Pani przepisy na chleby z automatu to proszę ludzi zachęcać do pieczenia a nie odwrotnie. Bezglutenowy chleb bananowy to pyszne i zdrowe ciasto, szczególnie dla tych dbających o linię. Może stanowić lekką przekąskę lub dietetyczny deser. Upieczony z dobranych przez siebie składników, z miłością matki, męża czy żony #128578; , w domowym piekarniku. I nie jest ważne, czy kromki będą się tak pięknie wyginać, jak w chlebie z mixów Bakels (na zdjęciu), czy będą kwadratowe, zielone lub białe albo czerwone.


Po prostu: domowy chleb bezglutenowy jest najlepszy na świecie. Często prosicie o przepisy na chleby z maszyny, obiecuję, że na pewno się pojawią, tak samo, jak i porady dotyczące wyboru automatu do chleba (właśnie testujemy kilka) i cała masa innych porad z tym związana. A na dobry początek przepis podstawowy na prosty, zwykły chleb z maszyny.


PS Mój ebook z przepisami już jest! Można go dowolnie urozmaicać nasionami i wypiekać na określoną porę dnia. Wypiek ma zwarty i pięknie żółty miąższ oraz chrupiącą, delikatnie przypieczoną skórkę. Nietolerancja glutenu dopadła i mnie, dlatego znajdziesz na blogu także przepisy bezglutenowe - np.


Kasza jaglana pojawia się często, bo lubię dania z kaszy jaglanej. Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza. Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby.


Chleb bezglutenowy z maszyny

Przepisy na chleb z automatu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty