czwartek, 16 lutego 2017

Przepis na chleb ziarnisty

Dopiero teraz przypadkiem odkryłam ten przepis. Również się nazywa ziarnisty, na odręcznym przepisie. Lista przepisów na chleb ziarnisty z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Dzisiaj pojawiam się z przepisem na chlebek owsiany, który moja mama znalazła na blogu szpilki na siłowni.


Być może chleb wyrastał za krótko, w każdym domu jest inna temperatura.

U mnie chleby dosyć szybko rosną, ale w przypadku chleba razowego czas wyrastania można wydłużyć o czy dwie godziny. I chociaż mam cały skoroszyt wydrukowanych przepisów chlebowych pokazywanych w ramach Weekendowej Piekarni, które napewno sukcesywnie będę realizować, to jednak najpierw zabrałam się za ten oto chlebek. Zauważyłam, że wiele zależy od samego przepisu. Są przepisy na chleby, których skórka jest twarda i chrupiąca, a są też takie, gdzie skórka jest miękka.


Trzeba trochę poeksperymentować z recepturami , a także z temperaturą pieczenia. Biedronce – gdy wybrałam się na zakupy o 20:3 nigdzie nie mogłam dostać siemienia lnianego, więc zdecydowałam się, że zilustruję wpis zdjęciami gotowca #128578; Nadmienię, że chleb. Każdy ma swój ulubiony przepis na coś.


Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny.

Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. Chleb pełnoziarnisty przepis na domowy chleb z piekarnika. Chce się więcej i więcej. Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy.


Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Lucy - co do pieczenia na parze, to niestety nie mogę nic powiedzieć ponieważ nie mam takiej funkcji w moim piekarniku. Nie nawilżam tez piekarnika w żaden inny sposób. Jeśli chodzi o żeliwny garnek, to mam tu taki przepis i myślę że po pierwsze: dobrze wyrasta w nim chleb, po drugie: nie trzeba formować dokładnie ciasta bo garnek.


To jest odpowiedni chleb do tego, aby zacząć piec, on się nie może nie udać, nawet jakbyś się bardzo starała, on i tak zawsze się uda. Namawiam Cię na to ryzyko. Wyrośnięte ciasto dzielimy na części i formujemy chleb, przekładamy do blaszki obsypanej otrębami, spryskujemy wodą i posypujemy siemieniem i otrębami (lub innym dodatkiem), przykrywamy ściereczką bawełnianą i odstawiamy do wyrośnięcia na minut.


Gdy chleb wyrośnie spryskujemy wodą i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Drożdże pokruszyć do miski. Zalać ciepłą wodą (1ml), wymieszać i odstawić. Do miksera wsypać mąkę. Dodać ziarna słonecznika, orzechy włoskie, otręby i siemię lniane.


Wlać ciepłą wodę (4ml) oraz rozpuszczone drożdże. Dokładnie wymieszać.

Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Przepis na chleb pełnoziarnisty bez zagniatania. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty