piątek, 15 września 2017

Chleb kukurydziany na zakwasie

Obserwuj bloga Obserwujesz bloga lucywniebie. Cieszę się że tu trafiłam i na ten właśnie chlebek. Już upieczony i jedzony, jest pyszny Choć początkowo myślałam że nie wyjdzie. Ciasto wyszło mi jakieś rzadkie i prawie w ogóle nie urosło już w ostatniej fazie wyrastania. Powinien udać się każdemu!


Chleb kukurydziany na zakwasie

Chleb bezglutenowy na zakwasie. Generalnie chleb bezglutenowy na zakwasie jest trudniejszy niż na drożdżach. Dziś Atelier Smaku serwuje chrupiący, bezglutenowy chleb na zakwasie. Wersję na bazie mąki gryczanej prezentowaliśmy jakiś czas temu, tym razem opcja, której podstawą jest mąka kukurydziana. Warto spróbować, gdyż jest to ciekawa odmiana nawet dla tych, którzy mogą jeść tradycyjne pieczywo!


Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. Zakwas robi się z mąki, wody gazowanej i soku z cytryny. Dojrzewa przez kilka dni, a w tym czasie trzeba go regularnie mieszać, trzymać w ciepłym miejscu i dodawać do niego mąkę.


Chleb kukurydziany na zakwasie

Pani Doroto, chleb oczywiście przecudny, acz miałabym prośbę. Mianowicie, czy mogłaby Pani w najbliższym czasie skusić się na jakiś chleb kukurydziany, jednak pieczony w całości z mąki kukurydzianej? Pierwszy chleb bezglutenowy na zakwasie to małe wyzwanie i nie dziwię się, że wiele osób unika tej próby. Ale gdy już spróbują, nie chcą wracać do chleba bezglutenowego na drożdżach czy do wafli ryżowych. Czasem może pachnieć nawet acetonem ale nie jest to oznaką zepsucia.


Trzeciego dnia zakwas pracuje już w miarę stabilnie i według niektórych już można piec na nim chleb. Ja sugeruję jednak poczekać do lub dnia – zakwas będzie już wtedy na pewno dojrzały i chleb powinien się udać bez problemu. Oferujemy chleb na zakwasie, razowy, kukurydziany i bananowy. Gwarantujemy bogaty wybór, szybką wysyłkę oraz atrakcyjne ceny. Zapraszamy do naszego sklepu!


Chleb kukurydziany na zakwasie

W niektórych gotowych mieszankach mąki na chleb też są ulepszacze. Poza tym pozwala zachować cenne składniki, które są wrażliwe na wysoką temperaturę. Trzeba dokładnie czytać etykietę. Jeśli chcesz jeść naprawdę zdrowy chleb, sięgnij właśnie po to pieczywo! A przepis na chleb żytni mam w planach dodać niedługo na stronę, ale jeśli Ci się śpieszy to napisz do mnie, prześlę Ci na maila.


Dla osób które nie jedzą glutenu mamy propozycję na chleb bezglutenowy z mąki kukurydzianej z książki, którą ostatnio recenzowaliśmy tj. Ciasta drożdżowe słodkie i wytrawne”. Przepis i sposób wykonania tego chlebka zamieściłam w artykule:“Domowy chleb na zakwasie – łatwo, zdrowo i smacznie” Jednak chciałam spróbować innego chlebka oraz poeksperymentować trochę z pieczeniem. Warto też dodać, że chleb na zakwasie dłużej zachowuje świeżość, dzięki kwaśnemu ph nie psuje się i nie pleśnieje tak łatwo jak inne wypieki. Tego proszę państwa nie znajdziecie w drożdżowym chlebie.


Chleb kukurydziany na zakwasie

Poniżej przedstawiam wam przepis na mój ulubiony, bezglutenowy zakwas kukurydziano-ryżowy, z którego korzystam najczęściej. Składniki na bochenek: 200g mąki kukurydzianej 200g mąki ziemniaczanej 100g. Jeśli poszukujesz zdrowego, bezglutenowego pieczywa bez alergenów dla siebie lub dzieci, bezglutenowy chleb na zakwasie jest najlepszym wyborem. Aby go upiec, niezbędny jest domowy zakwas bezglutenowy na chleb.


Sprawdź, jak łatwo i tanio go przygotować. Oto bezcenne rady Bezglutenowej mamy i garść najlepszych przepisów. Hmmm to czemu w przepisach na chleby dla maszynistów podają przepis na chleb bezglutenowy?


Póki co robiłam mieszany pszenno-ryżowy i pszenno-kukurydziany a obydwa wyszły. Były tylko za i kruche, a doczytałam, że to kwestia większej ilości wody i dodania zakwasu ryżowego. P ół roku temu zakupiłem automat Kenwood i postanowiłem piec chleb wyłącznie na zakwasie. Najpierw wyhodowałem zakwas (obecnie ma ok. miesięcy) i zabrałem się za próbowanie przepisów, jedne były lepsze, drugie gorsze. Po wielu testach opracowałem swoją recepturę.


Od czasu wyhodowania zakwasu żytniego, piekę ten chleb przynajmniej raz w tygodniu. To już cztery miesiące.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty