wtorek, 21 listopada 2017

Najlepszy chleb na zakwasie

Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice:. Każdy, kto choć raz jadł wiejski chleb z niewielkiej rodzinnej piekarni i. Duży wybór przepisów na chleb na zakwasie. Domowe pieczywo na zakwasie.


Jak przygotować zakwas.

Prosty chleb pszenny, chleb orkiszowy, chleb 1 żytni, chleb wiejski, chleb powszedni, chleb wieloziarnisty. Na razie upiekłam chleby na zakwasie w automacie z przepisów na chleby które miały być pieczone w piekarniku i stwierdziłam że w automacie wychodzą lepiej, nic się nie rozlewa, w smaku są bardzo dobre, a że ich kształt jest jaki jest to już trudno, mnie osobiście już to nie przeszkadza, najważniejsze że chleby są smaczne. Chleb razowy na zakwasie - ze słonecznikiem - najlepszy!


Chętnie podzielę się z Wami przepisem na ten pyszny, chrupiący chlebek:-) To jeden z najlepszych razowych chlebów jakie jadłam, ma wspaniale chrupiącą skórkę, jest długo świeży i bardzo smaczny. Chleb to dla mnie miłość, dom i najlepsze emocje. To radość dzielenia się i poznawania nowych ludzi przy grubej pajdzie z masłem.


Dziś sama piekę chleb - najlepszy, cudownie miękki, pszenny, z chrupiącą skórką.

Taki chleb nauczyłam się piec na najlepszych w Polsce warsztatach piekarniczych. Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. Z jakiej maki robi sie zakwas( grubosc i rodzaj) na żur?


Przygotowanie pieczywa na zakwasie nie jest trudne, potrzeba tylko troszkę cierpliwości. Pokazuję jak zrobić zakwas, przygotować zaczyn na chleb a przede wszystkim jak upiec w domu chleb na zakwasie. Pieczywo na zakwasie jest zdrowe, a pieczenie takiego w domu jest wielką przyjemnością. Chleb wstawiam do zimnego piekarnika, który nastawiam na temp. C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut.


Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.


Pamiętam swoje przemyślenia odnośnie zakwasu, zanim poznałam tajniki jego hodowli.

Zrobienie domowego zakwasu wydawało mi się czymś nieprawdopodobnie trudnym i skomplikowanym. Uważałam, że jego wykonanie jest niczym mitologiczne syzyfowe prace, przynoszące jedynie wysiłek. Następnego dnia sprawdzamy czy nasz zakwas jest gotowy, czyli czy jest dobrze napowietrzony i czy pachnie lekko kwaskowo. Jeśli tak, to odważamy 3g zakwasu i dodajemy go do reszty składników na chleb. Pozostałą część zakwasu przekładamy do słoika i chowamy do lodówki, przyda nam się przy następnym pieczeniu.


Tradycyjny chleb to taki robiony na zakwasie, ale pieczywo można wypiekać również na drożdżach. Nawet w piekarniach coraz częściej spotykam pieczywo z dodatkiem drożdży, a to dlatego, że jest to dużo szybszy proces – ciasto wyrasta już w ciągu 2-godzin i jest gotowe do wypiekania. Wiejski chleb pszenny na zakwasie. Dziś mam dla Was przepis na wiejski chleb pszenny na zakwasie pszennym – prosty i bardzo smaczny.


Wcześniej podawałam przepis na chleb pszenny na drożdżach – tutaj nie ma ani grama drożdży, za to chleb musi dłużej wyrastać. Zostawiłam mój zakwas na noc na kaloryferze, wraz z chlebem który miał wyrosnąć. Kaloryfer był bardzo gorący, na chlebie zrobiła się twarda skorupa, podobnie na zakwasie. Z zakwasu zdjęłam ja i dokarmiłam go ale zastanawiam się czy przez zbyt wysoką temperaturę mógł się zepsuć. Moja mama twierdzi, że czuje jabłkowy zapach.


Kiedy po tych dniach robię chleby to cierpliwie czekam ze dwie godziny aż się zakwas ogrzeje i dopiero wyrabiam masę na chleby. Z tej masy odkladam 4Łyżki jako zakwas na moj następny chleb. Moj przepis na chleb to wyrobiona masa ktora dojrzewa sobie w spokoju przez całą nic juz w foremkach.


Zawsze się udaje i zawsze jest bardzo smaczny z chrupiącą skórką. Najlepszy chleb, jaki piekłam. Cała moja rodzina go uwielbia! Dziękujemy za wspaniały przepis!


Do tej pory piekłam chleb na zakwasie, wychodził pycha, ale dzisiaj się skusiłam na ten i jest przepyszny, prosty, szybki i nie trzeba się bawić z zaczynem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty