wtorek, 12 grudnia 2017

Błyszcząca skórka na chlebie

Bardzo nam smakował, do tego stopnia, że mam zamiar sobie kupić albo zamówić w prezencie. To był zwykły wypiekacz z Tesco. Oprócz chleba miesza ciasto na pizzę czy pączki, co też jest dla mnie zaletą.


Uchylić piekarnik, wysunąć nieco formę i skropić chleb wodą, wtedy skórka będzie błyszcząca i chrupiąca. Przepisy, jak zrobić - Smaker. Zaczyn na chleb robię w trzech etapach (mąkę żytnią przeznaczoną na chleb dzielę na części i co kilka godzin dosypuję jedną część do 2-łyżek zakwasu i dolewam odpowiednią ilość letniej wody, mieszam, zostawiam pod przykryciem aż wyrośnie itd). Należy go wtedy wyjąć, spryskać lub posmarować delikatnie wodą, bądź wodą zmieszaną z odrobiną mąki ( błyszczaca skórka ) i odstawić na kratce do ostygnięcia.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Już razy piekłam chleb.


Teraz upiekłam drugi chleb na zakwasie żytnim. Pachniało w całej kuchni super – trzymałam trochę dłużej i skórka się fajna zrobiła. Ale czemu po rozkrojeniu chleb jest taki wilgotny „gliniasty” trochę. Tak, wiemy, wiemy, zwykły prosty pszenny chleb jakby nowością na naszym blogu nie jest. Ale ten chleb ma taką skórkę, jakiej jeszcze nie robiliśmy.


Jest bardzo chrupiąca, ale jednocześnie wcale nie twarda, coś jak na chlebie baltonowskim. Od teraz ten patent będziemy zdecydowanie wcześniej stosować. Co zrobić aby chleb miał błyszczącą skórkę?


Smaruje woda i wstawiam ponownie do piekarnika. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Chleb pieczony w garnku.


C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut. Sprawdź przepisy i smakowite historie. Pokazujemy, że pieczenie domoweog pieczywa nie jest trudne. Próbowałem już robić chleb w domu, ale skończyło się to dość poważnym poparzeniem dłoni i zapał „nieco” mi przeszedł.


Pierwsze podejście było na tyle udane. Skórka upieczonego chleba jest jasna i nieprzyrumieniona - Najprawdopodobniej chleb piekł się w zbyt niskiej temperaturze. Oto idealny przepis na chleb! Czego więcej trzeba… Z podanego przepisu, w dwóch prostokątnych blaszkach, upieczecie dwa bochenki pysznego, domowego chleba z chrupiącą skórką. Następnymi cechami decydującymi o ja­kości chleba są: jego zapach, smak i jakość miękiszu.


Na razie mam opanowane nabłyszczanie skórki, przy pieczeniu należy najpierw dać jakieś 2stopni na minut a potem trochę pociągnąć na 1stopni - jeśli mówimy o pszenno-żytnim, białym chlebie. I ta skórka się powinna ładnie nawarstwić i być zjadliwa. Nie zawsze mi się udaje i nie mam już pojęcia od czego to. W niektórych gotowych mieszankach mąki na chleb też są ulepszacze.


Trzeba dokładnie czytać etykietę. Prosty, smaczny, łatwy do przygotowania i dość neutralny w smaku. Pasuje do słodkich i wytrawnych dodatków.


Przyznaję, że taki chleb bezglutenowy ryżowy na zakwasie jest idealny na zdrowe, codzienne kanapki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty