środa, 27 grudnia 2017

Chleb kukurydziany na drożdżach

Chleb z dodatkiem mąki kukurydzianej. O bardziej zwartym miąższu, pięknym charakterystycznym kolorze i chrupiącej skórce. I oczywiście smakuje nieco inaczej, tak - niecodziennie, wszak pierwszy raz jadłam chleb z mąką kukurydzianą ;-).


Jeśli chcesz upiec taki chleb: Wymieszaj w misce 4g mąki, łyżeczkę proszku do pieczenia, łyżeczkę soli i odsączoną kukurydzę z puszki. Przepis na chleb pszenno – kukurydziany: Drożdże rozkruszamy w misce i zasypujemy cukrem, gdy się rozpuszczą dodajemy sól, obie mąki, letnią wodę i całość wyrabiamy.

Miskę z ciastem przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na godziny. Zazwyczaj na zakwasie jednak czasem mam ochotę na szybszy chleb czyli na drożdżach. To jeden z naszych ulubionych, delikatny, wilgotny, neutralny w smaku o miękkiej skórce, utrzymuje świeżość do dni. I ja właśnie do nich należę :) Nic nie smakuje tak wybornie jak świeży, dobrej jakości chleb z masłem. A już najlepiej ten domowy.


Podczas wakacji w Portugalii jadłam pieczywo na śniadanie, obiad i. Dla osób które nie jedzą glutenu mamy propozycję na chleb bezglutenowy z mąki kukurydzianej z książki, którą ostatnio recenzowaliśmy tj.

Ciasta drożdżowe słodkie i wytrawne”. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Zobacz przepis w Targ Smaku. Zapraszamy do wypróbowania przepisu na domowy chleb kukurydziany! Mam na imię Mikołaj, mam lat i pochodzę z województwa pomorskiego, a dokładniej z Tczewa.


Moja pasja do cukiernictwa narodziła się tak naprawdę w dzieciństwie, lecz dopiero od paru lat traktuję to bardziej na poważnie. Wolne chwile spędzam na udoskonalaniu swoich. CHLEBEK KUKURYDZIANY – dla mnie prawdziwy dom, to dom pachnący chlebem #128578; dzisiaj mam dla Was przepis na jeden z najlepszych chlebków jakie piekę w moim domu #128578; Pyszny, domowy chlebek #128578; Jeżeli kochacie domowy chleb zapraszam do udostępniania przepisu dalej, cieszmy się wszyscy domowym pieczywem!

Ja obecnie piekę sporo- przynajmniej 3x w tygodniu i robiłam już chleby na drożdżach i na zakwasie zarówno z piekarnika jak i automatu. Nieskromnie dodam, że wszystkie mi wychodzą dobrze, bez zakalca. Jednak uważam tak jak wszyscy, ktòrzy mojego pieczywa pròbowali, że chleb na zakwasie NAJLEPSZY. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach. Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący.


Przepis jest dobry dla początkujących, choć ogólnie pieczenie chleba nie jest trudne. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty