wtorek, 15 marca 2016

Pieczenie chleba domowym sposobem

Z drugiej strony niekoniecznie mam ochotę na zagracanie kuchni automatem do pieczenia chelba – duże to, trzeba czyścić, rozkładać, składać, czekać całą noc na wyrośnięcie i upieczenie chleba… Próbowałem już robić chleb w domu, ale skończyło się to dość poważnym poparzeniem dłoni i zapał „nieco” mi przeszedł. Nie da się zapomnieć smaku i zapachu domowego chleba, wypieczonego we własnej kuchni. Pieczenie własnego chleba, oprócz niewątpliwej satysfakcji, daje pełną kontrolę nad składnikami. Ponadto możesz użyć pełnej palety dodatków, których – ze względu na koszty – nie dodaje się do „seryjnego” pieczywa.


Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach. Dzięki naszym drobnym podpowiedziom, z pewnością domowy chleb będzie Waszą codziennością!

Wypiekacze do chleba. W stworzeniu idealnego chleba może nam pomóc genialna maszyna jaką jest wypiekacz. Urządzenie dedykowane jest do pieczenia chleba oraz bułek, dlatego doskonale odgrywa swoją rolę. Z podanych składników otrzymamy dwa bochenki chleba.


Wyrośnięty w foremkach chleb smarujemy jajkiem rozbitym z wodą i posypujemy makiem. Bochenki mają być rumiane i chrupiące. W czasie pieczenia chleb można nakryć folią aluminiową, aby zbytnio się nie.


Chleb mocno popękał w trakcie pieczenia - Zbyt krótkie wyrastanie ciasta lub pieczenie w zbyt wysokiej temperaturze.

Pieczenie chleba wymaga cierpliwości i nie ma drogi na skróty, jeżeli chodzi o czas wyrastania ciasta. Często pomaga nacięcie bochenka przed pieczeniem wzdłuż górnej powierzchni przy pomocy żyletki. Niektórzy uważają, że to wręcz przeżycie egzystencjalne. Zapach świeżego bochenka, po wyjęciu go z pieca, przyciąga wszystkich domowników. Podpowiadamy, jak samodzielnie upiec wspaniały, chrupiący chleb.


Dom wypełniony zapachem świeżego chleba, cudownie chrupiąca skórka i tan jedyny w swoim rodzaju, wybitny smak to atuty, dla których warto podjąć się pieczenia chleba w domu. Niegdyś nasze babcie wypiekały go w domowych, węglowych piecach, nie widząc w tym żadnej filozofii i trudności. Prawda, że pieczenia chleba jest proste? Znajdź przepis na chleb, który łatwo upieczesz w swojej kuchni.


W mojej 5-cio osobowej rodzinie piecze się chleb razy w tygodniu. Pieczemy go w piekarniku elektrycznym w kuchence Amica. Obliczyłem ile kosztuje bochenek domowego chleba. To dokładnie zł.


Trzeba dodać, że ten bochenek waży kg. Domowy wypiek chleba w automacie. Zaczyn, mąkę i sól (w proporcjach z poprzedniego przepisu) należy umieścić w automacie, ustawić program do wyrastania i wyrabiania chleba. Później najlepiej postępować zgodnie z punktem 6.

Chcesz cieszyć się smakiem domowego chleba? Poznaj przepisy na pyszne i zdrowe pieczywo! Zanim jednak weźmiesz się za pieczenie, przeczytaj o tym, jak spożywanie chleba wpływa na ludzkie ciało i jakie pieczywo będzie dla Ciebie najlepsze. Dodane przez sonius2w: Tylko o kuchni.


Jak zobaczyłam tytuł Twojego postu to się ucieszyłam,bo myslałam ze znajdę przepis na dobry chleb. Mam automat do pieczenia chleba. Przepis mam jeden prosty. Zaraz go napiszę w moich przepisach. Pierwszy domowy chleb.


Można też wybrać wypiekacz z opcją pieczenia dwóch bochenków na raz, pieczenia ciast, a nawet robienia dżemu. O istnieniu wynalazku o nazwie „zakwas do chleba” wiedziałem już dawno, ale jakoś ciężko było mi się przemóc do jego zrobienia. Kiedy już przekonałem się do pieczenia chleba, przez dłuższy czas piekłem chleb na bazie drożdży, którego przygotowanie i pieczenie zajmowało bardzo mało czasu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty