środa, 5 października 2016

Chleb pszenny na zakwasie przepis

W tamtych przepisach pisze Pani zeby chleb skladac. Natomiast w przepisie na ten pszenny chlebek :”W tym czasie, w równych, godzinnych odstępach ciasto wyrabiać i zagniatać (czyli razy w ciągu godzin). Przepis jest stosunkowo prosty, ale przygotowanie takiego chleba zajmuje dość sporo czasu.


Sam zaczyn to nawet godzin czekania, ale WARTO! Wystarczy aktywny zakwas pszenny połączyć z mąką, solą i wodą.

Zawsze zachwyca mnie fakt, że z tak prostych składników powstaje coś tak genialnego. Nadaje on wypiekom charakterystyczny smak, który jest nie do podrobienia. Przy tym wszystkim zakwas jest naturalnym konserwantem pieczywa, wspomaga wyrastanie chleba i sprawia, że pieczywo jest długo świeże.


Wiejski chleb pszenny na zakwasie. Dziś mam dla Was przepis na wiejski chleb pszenny na zakwasie pszennym – prosty i bardzo smaczny. Wcześniej podawałam przepis na chleb pszenny na drożdżach – tutaj nie ma ani grama drożdży, za to chleb musi dłużej wyrastać.


Nie wszyscy przepadają za kminkiem. My właściwie też nie, dlatego pominęłam go w przepisie i dodałam jedynie kolendrę, która jest bardzo dobrze wyczuwalna i dzięki niej chleb ma przyjemny aromat.

Przepis i sposób wykonania tego chlebka zamieściłam w artykule:“Domowy chleb na zakwasie – łatwo, zdrowo i smacznie” Jednak chciałam spróbować innego chlebka oraz poeksperymentować trochę z pieczeniem. To mój pierwszy chleb pieczony na zakwasie i jest to najlepszy chleb, jaki upiekłam:) Ja piekłam na zakwasie pszenno-żytnim i miąższ jest miękki i lekko klejący. Skórka cudnie chrupie. Ciasto przy wyrabianiu faktycznie jest luźne i bardzo klejące, ale spokojnie da się je wyrobić ręcznie metodą slap and fold.


Chciałabym upiec prosty chleb pszenny na zakwasie żytnim. W przepisach, które znalazłam używa się mąki typ 650. Czy może mi Pani coś doradzić. Jak zmodyfikować przepis np. Prosty chleb na zakwasie”?


Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Do tej pory na blogu pojawiały się przepisy na chleby pieczone jedynie na zakwasie żytnim.


Swój zakwas pszenny wyhodowałam już jakiś czas temu, ale niestety pewna osoba mi go przez przypadek wyrzuciła.

Teraz o samym przepisie. Jest bardzo prosty. Z pszennym chlebem pieczonym na drożdżach jest jeden zasadniczy problem.


Początek tygodnia zaczynam z przepisem na prosty chleb pszenny na drożdżach, który wygląda pięknie, smakuje jeszcze lepiej, no i ten zapach. Szkoda, że nie możecie go poczuć. Jeśli ktoś nie posiada zakwasu pszennego można go zastąpić żytnim.


Składniki wystarczy wymieszać łyżką. Lubimy z mężem wilgotne, ciezkie chleby. Chleb pszenny razowy na zakwasie. A jaki poleci mi Pani przepis na lżejszy, bardziej suchy ale nadal domowy i na zakwasie chleb, abym mogla uraczyc rodzinke, ktora nie lubi gliniastych chlebów, nie tylko moich, ale tych ze sklepow również. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej.


Bardzo dobry przepis , chleb przepyszny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty