środa, 12 października 2016

Ile prądu pobiera stara lodówka

Więc po przeczytaniu artykułu pomyślałem sobie, że tu dopiero będzie przekręt ze zużyciem energi i pożałowałem troche że w ogóle kupiłem lodówkę skoro i tak prądu się nie oszczędzi w stosunku do starej lodówki. A więc postanowiłem sprawdzić ile tak naprawdę moja lodówka ciągnie prądu. Mam lodówkę Polara od lat chodzi chłodzi i ma się dobrze. Ile wat ma więc lodówka?


Z tabliczek różnych typów procentów wyczytaliśmy, że moc znamionowa lodówki marki Whirlpool 2W, Indesit 1W, LG 2W. Zatem czy faktycznie pobierają tyle energii ile podaje etykieta? Pochwalę się, że zadałam sobie trudu, aby zbadać, ile prądu ciągnie mój Mińsk. Więc wyszło mi, że ok kilowata na dobę. Ostatnio w lodówkach pojawia się świetne rozwiązanie dla tych co mają liczniki dwutaryfowe.


Whirlpool ma coś takiego że można o danej godzinie włączyć taki tryb ECO i potem lodówka stara się tak pracować aby używać jak najczęściej prądu o tej godzinie co wcisnęliśmy ten tryb. Myślę, że z tego powodu jak i może z ciekawości ile prądu żre lodówka z mezozoiku jednak kupię watomierz. Także ponawiam pytanie,. W związku z tym jest to urządzenie, które generuje największe koszty związane z energią elektryczną.


Podobnie jak w przypadku pralki, w ramach ciekawostki możemy zmierzyć ile maksymalnie prądu pobiera lodówka, natomiast nic więcej nam to nie daje (chyba że pobiera tak dużo, że wybija bezpiecznik). Lodówka z zamrażarką – niechlubny zwycięzca rankingu. Starsze lub modele klasy B bądź C zużywają rocznie aż do 5kWh.


Pralka, lodówka, a może boiler? Co pobiera najwięcej energii? Jak samemu obliczyć zużycie prądu przez urządzenia domowe? Wyjaśniamy, sprawdź! Na co lodówka zużywa energię?


Niestety o ile podpiekanie kanapek i suszenie włosów zajmuje tylko kilka minut dziennie, o tyle lodówka podpięta jest do prądu na stałe i uruchamia się zwykle kilka razy dziennie. Co zużywa najwięcej prądu w domu, ile prądu zużywa lodówka? Zużycie energii elektrycznej przez chłodziarko-zamrażarkę nie jest łatwe do oszacowania. W tym artykule postaramy się poruszyć dość istotny temat, czyli oszczędności w gospodarstwie domowym.


Większość z nas nie przywiązuje wagi do tego, ile prądu zużywają poszczególne urządzenia elektryczne w naszych mieszkaniach. W większości domów lodówka ponosi największą odpowiedzialność za konsumpcję energii, to właśnie jej praca znacząco wpływa na rachunek. Niestety nie da się prowadzić gospodarstwa domowego bez tego urządzenia.


Pisaliśmy tu jakiś czas temu, że warto wykorzystywać zamrażarkę w swoich codziennych przygotowaniach na gorsze czasy. Dziś będzie o tym, jak zabezpieczyć zamrażarkę i lodówkę przed skutkami awarii zasilania. A także o tym, jak zminimalizować te skutki, gdy przed awarią zasilania nam się jej nie uda zabezpieczyć. Inaczej jest w przypadku wciąż włączonej lodówki. To oznacza rachunek za energię niższy o 3zł rocznie.


Najwięcej prądu zużywa lodówka z zamrażark. Nowe wyróżniają się większą energooszczędnością. Właśnie dlatego warto je wymieniać. Pełna lodówka charakteryzuje się większą pojemnością cieplną, zatem więcej energii musi zaabsorbować aby temperatura wzrosła, i tym samym więcej energii później trzeba odprowadzić, co zwiększa zużycie prądu. Jednak różnica między oboma przypadkami będzie praktycznie niezauważalna.


Jedno pranie kosztuje nas grosze. Wraz z Szymonem Wermińskim, doktorantem. Podobnie z radiem gdy słuchamy cicho powinno ono pobierać znacznie mniej prądu niż gdy słuchamy go na maksymalnej głośności. Sprawdź również: I le prądu pobiera lodówka.


Moje testy i moje wyniki. Nie siliłem się na dokładne testy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty