piątek, 16 grudnia 2016

Chleb z maszyny przepis

Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki! Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi! Przepisy na chleb z automatu.


Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza. Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby.

Często prosicie o przepisy na chleby z maszyny, obiecuję, że na pewno się pojawią, tak samo, jak i porady dotyczące wyboru automatu do chleba (właśnie testujemy kilka) i cała masa innych porad z tym związana. A na dobry początek przepis podstawowy na prosty, zwykły chleb z maszyny. Pisałam już o swojej przygodzie z maszyną do pieczenia chleba, przy okazji postu o zakwasie. Teraz podzielę się przepisem z którego korzystam. Kiedy wszytskie składniki są już zamknięte w maszynie i wybraliśmy program włączamy przycisk START i czekamy odpowiedni czas, aż do chwili kiedy maszyna poinformuje mas, że chleb jest gotowy.


Bochenek wyjmujemy z maszyny, a następnie odstawiamy na kuchenną kratkę do wystygnięcia na ok. Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedz.

Chciałabym już piec a nie wiem czy można ominąć procedurę maszyny. Z piekarnika też wychodzą zakalce i niesmaczne chleby. Po prostu trzeba umieć upiec chleb, a z automatu jest to po prostu łatwiejsze. Fajne są przepisy na tej stronie i gratuluję wytrwałości w redagowanie tego bloga, ale jeśli zamieszcza Pani przepisy na chleby z automatu to proszę ludzi zachęcać do pieczenia a nie odwrotnie. Dodane przez Pistacja w: Tylko o kuchni.


W takiej maszynie można zastosować każdy przepis na ciasto wymagające wyrabiania. Wystarczy w odpowiedniej kolejności dodać składniki (najpierw płynne, później sypkie, a na końcu drożdże jeśli są potrzebne). Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami.


Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. Jak na razie piekę z mąki z Lidla lub innych sklepów gdzie są specjalne mąki do chleba pieczonego w automacie. Na opakowaniach mąki zazwyczaj jest przepis na chleb o wadze 7g. Codziennie piekę chlebki z maszyny korzystając ze sprawdzonych przepisów, które już zamieszczałam.


Tym razem zmodyfikowałam odrobinę przepis na chleb pełnoziarnisty dodając do niego mąkę razową i ciut więcej wody. A teraz coś, czego nie było od bardzo dawna.

Od wieków już nie używałem mojej maszyny, ale ostatnio naszła mnie myśl pewna. Chleb prosto z automatu. Założyłem tego bloga właśnie z myślą o chlebach z maszyny. Dopiero potem, znacznie później, zacząłem sam wszystko robić, a maszynę wysłałem na emeryturę. Ponieważ mieliśmy ogromy problem z zapadaniem się i opadaniem chleba kombinowaliśmy z przepisem aż mamy - idealny przepis na w pełni pełnoziarnisty chleb z maszyny.


Często korzystałam z wyżej przywołanego przepisu, ale średnio mnie satysfakcjonował. To jeszcze nie był idealny chleb! Wiele naczytałam się o tym, że chleb na zakwasie w maszynie nie udaje się, jest nieosiągalny zupełnie.


Ale szukałam wytrwale, wypróbowałam różne. Uwielbiam takie chleby. Jako że nie posiadam żadnego oryginalnego przepisu (choć pewnie jest ich wiele) – skorzystałam z kilku, które znalazłam w internecie. Po kilku próbach, mniej lub bardziej udanych – wybrałam ten najlepszy. Dzięki EveryCakeYouBake :)!


Z czystym sumieniem polecam Wam ten przepis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty