czwartek, 19 stycznia 2017

Chleb gryczany na zakwasie

To fantastyczny, domowy chleb gryczany bezglutenowy, a do tego jeszcze chleb bez dodatku skrobi. Wyłącznie z mąki żytniej i gryczanej - w dodatku na własnoręcznie zrobionym (wyhodowanym!) zakwasie. Nie piekłam jeszcze chlebów na zakwasie stąd moje może dziwne pytanie.


Dostałam startery na zakwas gryczany i orkiszowy. Gryczany chciałam , aby piec chlebki czysto gryczane (jednak na początek myślę, że lepiej byłoby mieszać z innymi mąkami, aby dojść do wprawy).

Przepis jest prosty w wykonaniu, a chleb jest bez mąki i drożdży. Jeśli lubisz chleby na zakwasie, takie jak żytnie pełnoziarniste to mój chleb bezglutenowy gryczany na zakwasie na pewno przypadnie ci do gustu! To coś pomiędzy chlebem a ciastem.


Chlebek bananowy bezglutenowy. Zmodyfikowanie przepisu na chleb drożdżowy w taki sposób, aby był chlebem na zakwasie byłoby kłopotliwe, bo zmieniłoby się w tym wypieku wszystko, a szczególnie sposób przygotowania. Nigdy nie piekłam chleba z samej mąki gryczanej na zakwasie, ale myślę, że można spróbować taki upiec.


Jak zrobić chleb na zakwasie (orkiszowo-żytni)?

To jeden z powodów, dla których go uwielbiam. Masz ochotę na barszcz czerwony, ale nigdy nie słyszałaś o zakwasie buraczanym? C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste.


Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Nawet osoby z niewielkim doświadczeniem w. Po tym czasie dodajemy 50g mąki z kaszy gryczanej niepalonej i tyleż samo ciepłej wody i ponownie odstawiamy na godziny. Jak wiadomo chleb na zakwasie traktowany jest, przez znawców tematu w tej części świata, jako najbardziej wartościowy wypiek.


Miłośnicy domowego pieczywa wiedzą, że jest to „wyższy stopień wtajemniczenia” w domowej sztuce kulinarnej i krok dalej od szybkiej wersji chleba drożdżowego. Hej, chleb robilam juz parokrotnie.

Po raz pierwszy wyrobilam sobie zakwas bezglutenowy i chcialabym z nim zrobic chleb ale nie wiem jak sie za to zabrac. Czy wiesz moze ile zakwasu mam dodac na ta ilosc maki? Kasza gryczana jest jedną z najzdrowszych i najbardziej wartościowych kasz.


Nie ma glutenu, a jednak można zrobić z niej fantastyczny i banalnie prosty chleb z kaszy gryczanej na naturalnym zakwasie. W dobie nasilonych walk pomiędzy zwolennikami różnych żywieniowych frakcji (weganie kontra paleo, glutenfree kontra kluchożercy, i tak dalej), napiszę tylko tyle: jesteśmy dorośli. Zakwas jest z maii gryczanej i ryzowej.


Szczerze mówiąc to jeszcze na taki nie trafiłam. Testowałam wiele przepisów z różnymi skutkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty