poniedziałek, 16 stycznia 2017

Robienie pasztetu

Stronę prowadzę rok. O jedzeniu piszę, myślę i śnię! U mnie spotykają się osoby na zdrowej diecie, w tym bezglutenowej, wegetariańskiej, wegańskiej oraz wielbiciele polskiej kuchni.


Wydawać by się mogło, że samodzielne przygotowanie pasztetu jest trudne i czasochłonne. Nic bardziej mylnego! Sięgnij po przepis na pasztet domowy z Bulionem drobiowym z liściem laurowym i zielem angielskim WINIARY, a przekonasz się, że prawdziwe pyszności można wyczarować w naprawdę prosty i szybki sposób.


Najlepszy pasztet robi mama mojego męża. Klasyczny, prawdziwy, pachnący, o idealnej konsystencji i wspaniałym smaku. Podzielę się tym sekretnym przepisem, na pewno wielu z niego skorzysta w okresie przedświątecznym.


Zapewniam, że tego pasztetu nikt się nie powstydzi. Powody są dwa – będzie to Wasze własne dzieło, i sami zdecydujecie z czego robicie pasztet. No właśnie, więc z czego upiec domowy pasztet? Można robić pasztet z jednego gatunku mięsa lub. Przepis oraz sposób wykonanie swojskiego pasztetu.


Uwazam ten przepis za niekompletny poniewaz nie ma podanych ilosci wagowych poszczegolnych skladnikow. Robienie pasztetu dobrego wymaga odpowiednich proporcji skladnikow. Pasztet to dla mnie święta z którymi kojarzyły mi się nierozerwalnie.


Zwyczaj przygotowywania pasztetu wprowadziła moja mama i pamiętam, że już, jako niewielkie dziecko starałam się jej pomagać kręcąc korbą w metalowej maszynce do mielenia przyczepionej do stołka w kuchni. Bułki namoczyć w mleku. Mięsa, grzyby i bułkę przepuścić trzy razy przez maszynkę do mielenia mięsa.


Za ostatnim razem użyć sitka o mniejszych otworach. Do masy dodać jajka i starannie wyrobić, aż masa będzie gładka i lśniąca (w dokładnym wyrobieniu tkwi sekret dobrego pasztetu). Doprawić gałką, solą i pieprzem. Z robienie pasztetu zawsze jednak rozwiązuje proble“Co zrobić z mięsa z rosołu?


Nieprawda, ja też nigdy nie ważę, zawsze robię tak, naoko i wychodzi świetny, pasztet przed upieczeniem zawsze można spróbować, bo robi się go z ugotowanego mięsa. Możemy też do pasztetu wykorzystać mięso z innych wywarów do zup. Na dodatek nie musimy chcieć go zjeść od razu – pasztet doskonale się mrozi. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Eksplozja smaku. Mięso i boczek pokroić, i ugotować z dodatkiem ziela, listków, cebuli.


Ugotowane mięso wyjąć. Niby można dodać ugotowaną,ale ja nie daję, wolę nie ryzykować skwaśnienia pasztetu. Uzupełnić wrzącą wodą rosół do ilości l. Aby uzyskać kremową konsystęcję pasztetu wszystko (warzywa, mięso, bułki, przyprawy i SUROWE CEBULE) zemleć lub nawet razy!


Ja jednak uzywam robota kuchennego który robi to za mnie:). Po dokładnym zmieleniu dodajemy wywar na którym gotowaliśmy mięso, a następnie sprawdzamy czy pasztet jest wystarczająco doprawiony. WYKONANIE IDENTYCZNE JAK PASZTETU TRADYCYJNEGO PIECZ Zobacz więcej. To jest mój debiut nigdy nie robiłam pasztetu, pamiętam ten smak z dzieciństwa.


Zawsze w wakacje moja ukochana ciocia Jadzia brała mnie na wakacje, mama musiała pracować i nie miała co z nami zrobić #128578; Widziałam jak robili własne wyroby, ale robić samemu to już wyzwanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty