poniedziałek, 23 kwietnia 2018

Chleb litewski przepis

Ostatnio stale piekę ten 1 żytni chleb. Chleb litewski ze słodem. Uwielbiam takie chleby. Jako że nie posiadam żadnego oryginalnego przepisu (choć pewnie jest ich wiele) – skorzystałam z kilku, które znalazłam w internecie. Dzięki EveryCakeYouBake :)!


Chleb litewski przepis

Z czystym sumieniem polecam Wam ten przepis. Pamietam ze był z dodatkiem drozdzy i miał dużo niejasności. Tak to bywa, bo rzadko tego typu przepisy sa podawane dokładnie zeby mozna je było odtworzyć.


Moj przepis zbudowałam tylko na bazie tamtego, ale oryginału juz nie mam. Mnie najbardziej zawsze smakował ciemny, ciężki i mocno kminkowy chleb litewski na słodzie, choć jeszcze do niedawna nie wiedziałam, jakiemu składnikowi zawdzięcza swój smak i jak upiec go w domu - a przepisu szukałam bardzo długo. Kiedy jednak ostatnimi czasy postanowiłam od nowa wyhodować zakwas żytni, pierwszym przepisem.


Najsmaczniejsze przepisy kulinarne na: chleb-litewski. Wybieraj spośród najlepszych przepisów kulinarnych na chleb-litewski. Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zdrowy, sycący chleb z kminkiem. Lista przepisów na litewski przepisy na czarny chleb na zakwasie z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Zazwyczaj sama tworzę od podstaw swoje własne przepisy na chleb.


Chleb litewski przepis

Uznałam jednak, że przy chlebie litewskim nie będę zbytnio kombinować, dlatego trzymałam się w miarę z przepisu z książki, odrobinę go modyfikując. Muszę przyznać, że chleb litewski bezglutenowy na zakwasie jest wspaniały, niecodzienny i wyjątkowy! Ciasto na chleb litewski potrzebuje sporo czasu, więc zanim postawiłam świeżo upieczony bochenek na kuchennej kratce, było już ciemno. Dlatego nie zdziwcie się, jeśli jutro zobaczycie u góry nowe zdjęcie, prawdopodobnie rano będę fotografowała chleb jeszcze raz. Powoli wracam do pieczenia chlebów.


Zaczynam od takich jakie lubię najbardziej: zakwasowe, żytnie, razowe, ciężkie. Ten chleb litewski jest właśnie taki. Podczas pieczenia lekko zapadł się na środku, przez co trochę dziwnie wygląda, ale smakuję naprawdę dobrze. Dlatego nie było opcji co by chleb się nie pojawił skoro w Listopadowej Piekarni padła taka propozycja. Przepis Mirabbelki, który ja znalazłam tutaj.


Chleb litewski przepis

Przygotowanie chleba litewskiego wymaga trochę pracy i czasu, ale gwarantuję Wam, że efekt końcowy jest tego wart. Po prostu uwielbiam. Wstawić chleb do mocno rozgrzanego pieca na minut, po czym zmniejszyć temperaturę do 2stopni i piec kolejne minut. Wspaniały chleb, najsmaczniejszy chleb na zakwasie, jaki do tej pory upiekłam.


Jest pracochłonny, ale warto poświęcić mu czas. Ma chrupiącą skórkę i soczysty, miękki miąższ. Bardzo dobry przepis , chleb przepyszny.


Chleb litewski przepis

Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty