piątek, 6 kwietnia 2018

Ciasteczka orzeszki forma

Ja orzeszki piękne od jakichś lat prawie co roku (wtedy byłam jeszcze dzieckiem) i to w formie a kuchenkę gazową - miałam możliwość wypróbować obie i uważam że na gaz jest lepsza. Po pierwsze orzeszki są większe a po drugie są mięciutkie. Przepis na ciasto też mam inny a jako nadzienie wkładam czekoladę z mleka w. W silikonowej formie też nić nie przywiera i szybko się piecze.


Wkładając dwie formy do piekarnika masz zaraz 20szt ciastek.

Specjalnie dla Pani Doroty podam przepis na orzeszki do opiekacza, polecam ten przepis ,ciastka wyglądają jak prawdziwe orzeszki i smakują nieziemsko. Przepisów na ciasto na orzeszki wypróbowałam już kilka, ale jednak ten przypadł mi szczególnie do gustu. Ciasteczka orzeszki to jeszcze do niedawna jedne z najpopularniejszych domowych słodyczy Polaków. Nic dziwnego, że znalazły się w naszym cyklu Sentymentalny wtorek. Jeszcze kilkanaście lat temu obowiązkowo robiono je bowiem na święta, przyjęcia komunijne czy wesela.


Do ich przygotowania nie trzeba piekarnika, a specjalną formę, która wyglądem przypomina patelnię. Jak wybrać formę do pieczenia – ciastka orzeszki ? Kto ma wybór – niech kupi elektryczną.

Są też formy do pieczenia w piekarniku. Ja do wykonania tych ciasteczek wykorzystuję zarówno duże orzeszki, jak i małe oraz foremki do wachlarzy. Ciasteczka są kruche z kremem na bazie mleka w proszku oraz dodatkiem orzechów (opcjonalnie). Ciastka orzeszki możesz przygotować w patelni, foremkach lub opiekaczu. Dostępne są w dobrze zaopatrzonych sklepach agd lub internecie.


Piec należy na średnim ogniu, trwa to około minut ale można delikatnie uchylić wieko foremki żeby sprawdzić czy ciasteczka się rumienią. Pierwsza partia zawsze piecze się dłużej. Jeśli stałoby się tak, że ciasto wycieka bokiem z formy to znaczy, że kulki ciasta są za duże i trzeba lepić mniejsze.


Forma na orzeszki na Allegro. Zróżnicowany zbiór ofert, najlepsze ceny i promocje. Wejdź i znajdź to, czego szukasz!


Wspomnienie tego pysznego smaku chodzi za mną, odkąd pierwszy raz je spróbowałam. Myślę o nich chyba codziennie. Orzeszków na Allegro.


Uprosiłam koleżankę Magdę o jej własny przepis na zrobienie ich w domku, który mnie osobiście zasmakował bardzo. Są to kruche ciasteczka, które po wyjęciu z formy przypominają kształtem prawdziwe orzeszki.

Przyznam, że najbardziej lubię orzeszki wypełnione zwykłym kremem na bazie budyniu i masła, bez zbędnego kombinowania i uwierzcie mi, że połączenie tego super kruchego ciasta z pysznym, orzechowym i aksamitnym kremem to istne niebo w gębie :) Oczywiście do zrobienia orzeszków potrzebna. Po tym czasie ciasto wyjmujemy,formujemy małe kuleczki ( wielkość małego orzecha laskowego ) i pieczemy w specjalnej patelni do czasu uzyskania. Mimo, iż orzeszki wymagają sporego nakładu pracy, efekt końcowy w znacznym stopniu to rekompensuje. Ciastka pieką się sami, a po upieczeniu i wypełnieniu wyglądają jak prawdziwe orzeszki, a jak smakują….


Kup ten opiekacz i sprawdź! Dodatkowe informacje. Podłączyć palnik gazowy - średni - ustawić na nim formę - orzeszkownicę, rozgrzać ją. Z ciasta urywać małe kawałeczki i formować z nich kulki, wielkości gołębiego jaja. Kulki te, wkładać w formę, na stronie z wgłębieniem ( ja mam formę otworami).


Wyrażam zgodę na używanie przez Grupę OLX sp. SMS) przez Grupę OLX sp. Formy do pieczenia Foremki do ciastek Najwyższa jakość!


Najlepsze produkty w najniższych cenach Opisy i opinie klientów - Ceneo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty