czwartek, 11 stycznia 2018

Chleb dietetyczny

Dietetyczny chleb bez mąki 9Chleb wszelaki to dla mnie zguba, wystarczy, że zjem razy dziennie kilka kromek to moja waga gwałtownie szybuje do góry, gdy wykluczam go z moich posiłków następuje równowaga i nie tyję. Jeśli miłość do chleba jest jedyną rzeczą, która powstrzymuje cię przed schudnięciem, to czas, byś zmieniła rodzaj chleba. Zamiast pochłaniać chleb pieczony z bezwartościowej, oczyszczonej mąki i przy okazji niszczyć sobie i zdrowie, i figurę, zamień chleb na lepszy!


Przepis: Chleb dietetyczny. Na dzisiaj dietetyczny chlebek ziołowy.

Zasmakowany u koleżanki od której niemal od razu wyciągnęłam przepis,z dużą ilością ziół, pachnący,łatwy i szybki a przede wszystkim syty i podobno nie tuczący:) Wydaje mi się, że zaczerpnięty z diety Dukana. Z jednego pieczenia wychodzą dwie sztuki, spokojnie. Mimo że pieczywo pszenne nie uchodzi za zdrowy dietetyczny chleb, to nie można zapominać o tym, że jest on zalecany osobom ze stanami zapalnymi błony śluzowej żołądka oraz tym, którzy mają choroby infekcyjne z gorączką.


Jeśli interesuje Cię dietetyczny chleb, miej na uwadze, że ten rodzaj pieczywa, jest:. Wstaję rano, jem kanapkę ( chleb dietetyczny z serem), po tym robię kilka brzuszków. Obiad jem tak, jak zawsze, tylko troszkę mniej.


Później idę na rowerek na minut.

Kolację jem przed godziną 19-stą ( chleb dietetyczny z szynką). Pamiętasz jak mówiłem, że nie należy jeść białego pieczywa? Jednak trudno jest zrezygnować z pieczywa. Co ciekawe zauważyłem, że wielu piekarzy to spryciarze. Dodają do normalnego pieczywa barwniki, które zmieniają kolor pieczywa na brązowy, więc dobrze czytaj etykiety.


Wybieraj chleb „pełnoziarnisty”. Nie daj się nabrać na te oszustwo. Chleb owsiany ma niski indeks glikemiczny.


Ponadto ma wiele kwasów tłuszczowych, które mają świetny wpływ na naszą dietę. Też jestem zdania, że najlepszy chleb to możemy sobie upiec w domowym zaciszu :) Mam jeden typ, który często wybieram w piekarni - chleb słonecznikowy. Badania wykazały, że chleb żytni na śniadanie pomaga utrzymać prawidłową wagę. Syci na dłużej niż chleb pszenny, dzięki czemu osoba spożywająca go z rana nie tylko później odczuwa głó ale i jego odczuwanie jest mniejsze. Ma to związek ze strukturą chleba żytniego, która poprzez wiązanie wody wywołuje znaczne uczucie.


Chleb z kaszy gryczanej nie tylko wygląda rewelacyjnie, ale przede wszystkim smakuje przepysznie. Osoby, które na co dzień jadają zwykły, biały, pszenny chleb, zapewne nie będą zachwycone, ale ktoś kto choć raz spróbował zdrowszych, pełnoziarnistych chlebów typu fit, będzie zachwycony smakiem, konsystencją i minimalnym nakładem pracy tego chleba.

Prosty przepis na chleb, któremu sprosta nawet laik! Na potwierdzenie – w procesie produkcji towarzyszyła mi dziesięcioletnia siostra:) Moje dietetyczne przepisy prezentowane na blogu zawsze będą miały najniższy stopień trudności – kiedy rok temu zaczęłam gotować sama dla siebie nic mnie tak nie denerwowało jak przepisy pełne trudnodostępnych składników czy wymagające. Zawarte w nim sterole roślinne chronią organizm przed chorobami układu krążenia, obniżają poziom złego cholesterolu, uniemożliwiają rozwój choroby niedokrwiennej serca.


Chleb pszenny z małą domieszką ciemnej mąki żytniej, z dodatkiem kminku. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin). Chleb pełnoziarnisty przepis na domowy chleb z piekarnika.


Chce się więcej i więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty