wtorek, 23 stycznia 2018

Chleb z siemienia lnianego

Chleb z siemienia lnianego

Chleb należy przechowywać w lodówce. Pokrojony i szczelnie opakowany dobrze się mrozi. Jeśli szukasz kolejnych pomysłów na nietypowe wypieki, wypróbuj chleb dyniowy.


Chleb z siemienia lnianego

NAJpiernik z bakaliami. Przepis na chleb pszenno- żytni z siemieniem lnianym. Pyszny chleb na zakwasie z dużą ilością siemienia lnianego. Jeden z moich ulubionych chlebów. Ma chrupiącą skórkę i sprężysty, wilgotny miąższ.


Kupiłam dawno temu dużą paczkę siemienia lnianego mając w głowie milion siemianek, które miałam z niego zrobić. A ponieważ jest mi trudniej porzucić owsiankę choćby na dzień (i po prostu zmieniam dodatki ;p) to siemianka jeszcze u mnie nie zagościła, ale stwierdziłam, że czas najwyższy zrobić coś z tym siemieniem, co zalega w mojej szafce i wymyśliłam chleb. Składniki na chleb z siemienia lnianego : Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Mozaika życia. Dzisiaj wpis może mało świąteczny, ale przecież na śniadanie wielkanocne nie będzie się jadło jedynie jajek, czy białej kiełbasy, dobry chleb będzie mile widziany na stole.


Chleb z siemienia lnianego

Dodatkowo odrobina płatków owsianych. Siemię lniane można również zastąpić dowolnymi innymi ziarnami. Ciasto wystarczy wymieszać jedynie łyżką.


Chciałam zaraportować, że chleb z sezamem miast siemienia lnianego wygląda zupełnie przyzwoicie. Nie próbowałam jeszcze, gdyż po wyjęciu formy z piekarnika pognałam do pracy, ale myślę, że jego wygląd przełoży się na smak. Zalej jedną łyżkę siemienia lnianego szklanką letniej, nie gorącej wody.


Całość gotuj przez minut pod przykryciem. Odstaw do przestygnięcia, następnie przecedź odwar i pij go dwa razy dziennie po pół szklanki. Jeżeli w oskrzelach zalega wydzielina lub masz zaparcia, przygotuj napar z siemienia lnianego.


Właściwości zdrowotne siemienia lnianego wynikają z obecności błonnika, lignanów i kwasów tłuszczowych omega-3. Dawno nie piekłam własnego chleba. Ale gdy natrafiłam na ten prosty przepis, na bardzo zdrowy i pożywny chleb z siemieniem lnianym z mąki pełnoziarnistej, wiedziałam że muszę go upiec. Kiedy piekarnik jest już gorący na jego dno wysypujemy szklankę lodu, lód roztapiając się stworzy odpowiednią wilgoć na początku pieczenia i chleb pięknie urośnie. Upiekłam chleb bezglutenowy, jeden z najsmaczniejszych jakie jadłam.


Chlebek rósł mi razy, upiekł się z dziurami, pachnący, chrupiący i zniknął od razu. Najbardziej smakował nam z samym masłem i pomidorem. Ja juz kilka razy pieklam chleb z siemieniem lnianym,ale najpierw je bardzo krociutko (sek)zmielilam w mlynku,ktory mam do ziaren,bo nie lubie calych ziaren siemienia w chlebie. Potem zalalam wrzatkiem i od razu uzyskalam taka zawiesine.


Dodalam do skladnikow,a chleb po upieczeniu byl mokry,taki jak lubie. Myślę, że możesz spróbować zrobić ten chleb z drożdżami świeżymi. Kisiel z siemienia lnianego na biegunkę.


Nasiona lnu zwyczajnego pomogą także w wielu schorzeniach. Na problemy z biegunką doskonale sprawdzi się kisiel z siemienia lnianego. W celu jego przyrządzenia należy – łyżki nasion zalać szklanką wrzącej wody, odstawić na co najmniej godzinę, a następnie przecedzić.


No to w takim razie daję dziesięć imaginarnych gwiazdek! Zrobiłam ten chleb z mąki orkiszowej, wodę zastąpiłam praktycznie w całości kefirem. Chyba najlepszy chleb, jaki upiekłam z tej strony, a wypróbowałam z dobrych kilkadziesiąt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty