poniedziałek, 29 stycznia 2018

Chleb graham na zakwasie

Chleb graham na zakwasie

Poszłam do piekarni, którą kiedyś uważaliśmy za najlepszą. Nawet tak trudne pieczywo jak graham na zakwasie się udaje! Blog dla mam, kobiet (i nie tylko), pasjonatów kuchni i amatorów - o dobrym jedzeniu i gotowaniu dla przyjemności. DrukujProsty chleb, na żytnim zakwasie, z mąki graham, bez drożdży i żadnych dodatków. Pełnoziarnisty, zdrowy i do wszystkiego pasujący.


A także zrobiłam z niego grzanki z kurczakiem i fetą. Z mąki graham robi się krakersy, bułki i chleby drożdżowe. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by upiec na niej chleb na zakwasie. Ja wybrałam do tego pszenny zakwas i dodałam trochę ulubionych bakalii. W niektórych gotowych mieszankach mąki na chleb też są ulepszacze.


Trzeba dokładnie czytać etykietę. Bardzo prosty i szybki chleb na drożdżach składający się z razowej i jasnej mąki pszennej, z niewielkim dodatkiem żytniej mąki razowej i miodu. Chleb - przepisy na domowy chleb.


Chleb graham na zakwasie

Nie wymaga długiego zagniatania, rośnie bardzo szybko a smakuje… jak chleb graham :-) Jest raczej miękki i puszysty, rewelacyjny również do tostów. Od czasu wyhodowania zakwasu żytniego, piekę ten chleb przynajmniej raz w tygodniu. To już cztery miesiące. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Chleb graham na zakwasie

Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. O mące graham pisałam już kilkakrotnie na blogu, dlatego nie chciałabym się niepotrzebnie powtarzać. Jestem pewna, że wszyscy czytelnicy zdają sobie sprawę z tego, że jest to niezwykle zdrowa mąka i warto ją wykorzystywać w domowej piekarni.


Wspaniały chlebek na samym zakwasie. Do przygotowania dobrego chleba przyda się dobry zakwas na chleb. W ten sposób przygotujemy domowy chleb żytni na zakwasie - bochen, który wystarczy na śniadanie dla kilkuosobowej rodziny.


Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią! Dodałam do niego miodu gryczanego, który jest doskonale wyczuwalny w smaku. Tym razem chleb graham na zakwasie , bez dodatku drożdży. Jeśli nie lubicie tego smaku, dodajcie dowolny miód – lipowy, wielokwiatowy itp.


Następnie posmaruj chleb wrzątkiem, przykryj ściereczką i odstaw do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na godziny. Przepisy, jak zrobić - Smaker. Rozgrzej piekarnik do maksymalnej temperatury.


Chleb graham na zakwasie

Posmaruj chleby jeszcze raz wrzątkiem, wstaw do piekarnika i piecz przez minut. Który chleb wybrać?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty