wtorek, 8 maja 2018

Domowy chleb żytni na drożdżach

Jest szybki w wykonaniu i do tego bardzo smaczny. Chleb żytni upiekłam pierwszy raz. Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu.


Domowy chleb żytni na drożdżach

Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie. Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Prosty domowy chleb na drożdżach (bochenki). Do chleba można dodać inne typy mąki – można np. Warto pamiętać, że mąka żytnia ma specyficzny smak, który w dużych ilościach nie każdemu odpowiada.


Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Dzisiejszy przepis na chleb żytni na bazie drożdży jest dla tych, którzy są na etapie początkującym, jeśli chodzi o wypiek domowego chleba. Już wkrótce na stronie pojawi się także przepis na chleb żytni na zakwasie. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa.


Domowy chleb żytni na drożdżach

Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb. Witam, zrobiłam chleb wg przepisu na mące żytniej z dodatkiem płatków owsianych i zmielonych orzechów włoskich. Piekłam w 2stopniach w piekarniku elektrycznym z termoobiegiem. Pierwszy domowy chleb. Dodane przez Ladyhousewife w: Tylko o kuchni.


Na zakwasie jest faktycznie dużo zdrowszy, ale łatwiej będzie zacząć od drożdzowych. Przygotowanie domowego chleba żytniego według tego przepisy jest bardzo proste. Nie trzeba ciasta chlebowego zagniatać, ani wyrabiać. Nie potrzebny jest także zakwas. Gotowy chleb jest puszysty w środku z chrupiącą skórką.


Domowy chleb żytni na drożdżach

Dzięki dodatkowi ziemniaków, chleb bardzo długo zachowuje swoją świeżość. Domowy chlebek z chrupiącą skórką i aromatyczną czarnuszką. Przepisy na domowy wypiek pieczywa na drożdżach. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach. Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący.


Przepis jest dobry dla początkujących, choć ogólnie pieczenie chleba nie jest trudne. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Długo poszukiwałam chleba, który mimo że przygotowany na drożdżach – ma odpowiedni smak, konsystencję, a przede wszystkim długo zachowuje świeżość, nie krusząc się. W końcu metodą prób i błędów opracowałam poniższy przepis, który spełnia moje oczekiwania :).


Dostaliśmy ten chleb i po spróbowaniu zdecydowałam się go upiec. Nasza wersja chleba ma jednak bardzo wyczuwalny smak drożdży. Ten który dostalismy tego nie miał. Robiłam na drożdżach domowych Lalleman mąka typ 6i 4pół na pół, na wodzie z octem z dodatkiem płatków owsianych, otrębów pszennych, słonecznika i pestek z.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty