piątek, 4 maja 2018

Garnek rzymski przepisy kurczak

Garnek rzymski przepisy kurczak

Tym razem zrobiłam go inaczej, bo w garnku rzymskim. Kroki wykonania: Z oleju, sosu sojowego i przypraw zrobić pastę przyprawową , natrzeć kurczaka. Obrać ziemniaki i warzywa i pokroić tak by były mniej więcej jednej wielkości ( ćwiartki cebuli ). Garnek zanurzyć na minut w wodzie tak by był całkowicie nią zakryty , a woda wsiąkła w glinę. Garnek rzymski namoczyć na min w zimnej wodzie, wyjąć lekko osuszyć. Posypać przyprawami, skropić oliwą.


Podlać ok pół szkl wody. Dzisiaj znowu goście i wypróbowałam kolejny przepis LS. Znowu okazał się strzałem w dziesiątkę. Zakupiłam rzymski garnek oraz książkę z przepisami do niego, ale kurczaka zrobiłam Aniu według Twojego przepisu.


Zrobił furorę, zarówno smakiem,jak i efektownym podaniem. Mąż tylko kręcił z niedowierzaniem głową na mój nowy. Zamoczyc garnek w zimnej wodzie na ok.


Garnek rzymski przepisy kurczak

Kurczaka pociac na mniejsze czesci. Kurczę pieczone - w garnku rzymskim Rok temu udało mi się kupić za kilka złotych używany garnek rzymski na targu w Szczytnie. Myślę że nic źle nie zrobiłaś, kurczaki fermowe (które najczęściej są kupowane) sa mokre a ich mięso jest luźne - po prostu ma sporo w sobie płynów, ja kupuję kurczaki wiejskie lub zagrodowe - sa one karmione zdrowiej i dzięki temu że biegają po zagrodzie mają sprężyste mięso, bardziej zwarte - one pieką się w garnku rzymskim ładniej.


Ziemniaki obrać, umyć i naciąć z jednej strony. Boczek pokroic na ok. Pieczony kurczak - wydawałoby się, że to takie proste i oczywiste: kurczaka przyprawiamy, pieczemy w piekarniku i gotowe. Garnek kupiłam dwa tygodnie temu na targu w Sandomierzu za całe zł i jestem z tego nabytku bardzo szczęśliwa :) Cena bardzo fajna bo garnek był wcześniej używany. Ale oczywiście są różne niuanse, które sprawią, że nasz kurczak będzie delikatny, kruchy i soczysty.


I o tym właśnie będzie dzisiejszy wpis, oto kurczak pieczony (marynowany w solance) w garnku rzymskim. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Tu również nie musisz dodawać tłuszczu. Ryba w garnku rzymskim – zarówno tłusta, jak i chuda.


Z ryb tłustych ładnie wytopi się tłuszcz, a chude nie wysuszą się, ale dzięki parze wodnej staną się. Dziś zapraszam Was na bardzo prosty przepis na obiad jednogarnkowy. Nie wymaga on wiele pracy, a efekt końcowy jest pyszny. Pamiętajcie tylko, że garnek rzymski wkładamy do zimnego piekarnika ! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na dania z garnka rzymskiego.


Soczysta pierś kurczaka w sosie cytrynowym, zapiekana z cebulą i porem w garnku rzymskim, pełna aromatu, orzeźwiająca. Przepis na konkurs Wybieram! Do tego chrupkie chapati - razem tworzą doskonałą kompozycję. Opinia Grzegorza: Aromatyczna, zdrowa i pełna smaków kompozycja, w której główną nutę gra cytryna. Ja swój zanurzam w zlewie wypełnionym wodą, wtedy mam pewność, że cały jest namoczony i nie pęknie podczas pieczenia.


Udka z kurczaka myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem i nacieramy solą, pieprzem i ostrą papryką. Garnek Rzymski, to ceramiczne naczynie nieszkliwione, które służy do pieczenia potraw. Dzięki możliwości nasycenia ścianek naczynia wodą, która uwalnia się podczas pieczenia z porów ceramicznego naczynia, proces pieczenia potrawy odbywa się w atmosferze nasyconej parą wodną. Potrawy pieczone w Garnku Rzymskim są pięknie wypieczone, mięso jest soczyste, ciasto ma idealne.


Nie wiem, czy to będzie dobry artykuł. Najnowsze przepisy. Schab ze śliwkami i morelami w bułgarskim garnku glinianym do pieczenia.


Roladki drobiowe przygotowane w bułgarskim garnku glinianym do pieczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty