piątek, 1 lipca 2016

Prosty chleb orkiszowy

Od jakiegos czasu pieklam prosty mieszany lyzka chleb orkiszowy na suchych drozdzach Wtej chwili ten sam chleb wychodzi pieknie upieczony , po rozkrojeniu jednak ,srodek jest mazisty jakby surowa mazia Bardzo prosze o podpowiedz ,co moglo sie stac Pozdrawiam! Odpowiedz na ten komentarz. Wybór padł na prosty chleb orkiszowy.


Można go upiec tylko na bazie mąki orkiszowej pełnoziarniste, wybrałam do tego aktywny zakwas żytni, ale jeśli posiadacie orkiszowy lub pszenny to również w takich samych proporcach się sprawdzi. Chleb robi się bardzo szybko, wyrasta sobie spokojnie w formie, w której następnie też go pieczemy. Dzisiaj mam dla Was kolejny prosty przepis na chleb orkiszowy, który znalazłam na blogu Przepis na chleb.

Mój poprzedni przepis na chleb orkiszowy wymagał pieczenia go w garnku żeliwnym. Tym razem chl Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Kocham Gary. Ten prosty przepis na chleb orkiszowy przyszedł mi do głowy gdy nie miałam akurat czasu aby bawić się z pieczeniem chleba na zakwasie.


W tym przypadku wykorzystałam drożdże suszone bo akurat takie miałam pod ręką. Takim impulsem była też akcja Grumków “Upiecz Smakowity Chleb! Zakładów Tłuszczowych “Kruszwica”.


Na hasło przewodnie akcji, postanowiłam pozytywnie odpowiedzieć i nie tylko bierne, a aktywnie, piekąc po prostu smakowity chleb – chleb orkiszowy ! A chleb, który upiekłam nie jest zwykłym chlebem.

Supr przepis na domowy chleb orkiszowy razowy. To chlebek szykowany z mąki orkiszowej razowej na suszonym zakwasie żytnim oraz na suszonych drożdżach. Wystarczy wymieszać ze sobą wszystkie składniki!


Mój dotychczasowy ulubieniec wśród chlebów :-) Na blogu pojawiło się już kilka przepisów na pieczywo, jednak dzisiejszy jest jak dotąd moim faworytem. Chleb orkiszowy piekłam już kilka razy i dzisiaj mogę Wam spokojnie zaproponować sprawdzony przepis. A dlaczego właśnie ten chleb jest moim ulubieńcem? Bardzo prosty chleb, w całości wykonany z jasnej mąki orkiszowej z dodatkiem pestek słonecznika, sezamu oraz siemienia lnianego. Chleb upiekłam, dałam 6g mąki orkiszowej z melvit, 2g mąki pszennej chlebowej.


Niestety chleb faktycznie jest gorzkawy, widocznie to wina tej mąki. Chleby piekłam w 2stopniach z termoobiegiem, min. Chleb niestety w środku wyszedł wysuszony, choć z wierzchu jest upieczony idealnie.


Zakup nowego piekarnika zainspirował mnie do upieczenia chleba. Postanowiłam wypróbować jakiś prosty przepis i znalazłam ten, ale trochę go zmodyfikowałam. Dałam 350g mąki pszennej – zwykłej wrocławskiej i 150g mąki orkiszowej oraz dodatkowo oprócz otrębów trochę pestek dyni i słonecznika. Szczególnie jeżeli chodzi o chleb orkiszowy, który trudno przecenić, a jego zalety można by wymieniać długo.


Ale nie tylko – przepis na chleb orkiszowy powinien u wszystkich zagościć na stałe w jadłospisie. Domowy chleb orkiszowy z płatkami owsianymi - prosty. Te niby drobne szczegóły produkcyjne mogą mieć zatem wpływ na nasze zdrowie.

Ponadto Twój chleb będzie pozbawiony polepszaczy i innej chemii. Zrobienie chleba na zakwasie jest bardzo proste, choć nie jest szybkie. Dzisiaj łatwy przepis na chleb orkiszowy, który zawsze się udaje, nawet jeśli jest na młodym zakwasie. Zjadłabym świeży domowy chleb, pomyślałam i zrobiłam. Eksperymentowałam i do końca bałam się trochę co z tego czarowania wyjdzie.


Efekt bardzo pozytywny. Pełnoziarnista drobno zmielona płaskurka nadała pieczywu ładny kolor i lekko orzechowy posmak. Dodatek czarnuszki wzbogacił chleb w wartościowe składniki odżywcze.


Film Prosty chleb na zakwasie z ziarnami,jak zrobić domowy chleb na zakwasie - Hit ! Prosty chleb ,tym razem na zakwasie,zobaczcie jakie to proste i pyszne,przepis znajdziecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty