wtorek, 13 sierpnia 2019

Chleb orkiszowy z automatu

Wreszcie dorobiłam się własnego automatu do wyrobu chleba. Jest co prawda bez instrukcji obsługi w języku polskim , co zmusza do poszukiwań i tłumaczeń #128521; Ale piecze świetnie. Od razu go wypróbowałam , kupiłam mąkę orkiszową -bo taki chlebuś lubię najbardziej i zrobiłam wg. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Pieczenie chleba i inne potrawy. Ale tym razem na specjalną prośbę moich czytelniczek.


Jednego dnia dwie czytelniczki niezależnie od siebie zgłosiły zapotrzebowanie na taki właśnie przepis.

A czytelników ignorować nie należy :) Co prawda nie jest to. Z piekarnika też wychodzą zakalce i niesmaczne chleby. Po prostu trzeba umieć upiec chleb, a z automatu jest to po prostu łatwiejsze. Fajne są przepisy na tej stronie i gratuluję wytrwałości w redagowanie tego bloga, ale jeśli zamieszcza Pani przepisy na chleby z automatu to proszę ludzi zachęcać do pieczenia a nie odwrotnie. Przepisy na chleb z automatu.


Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza. Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby. Maszyny używam najczęściej tylko do wyrobienia i wyrośnięcia ciasta na chleb lub bułki, potem sama formuję pożądane kształty i piekę w zwykłym piekarniku.

Od czasu do czasu jednak maszyna robi wszystko za mnie. Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki! Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi! Niestety chleb faktycznie jest gorzkawy, widocznie to wina tej mąki.


Chleby piekłam w 2stopniach z termoobiegiem, min. Bardzo dawno już nie podawałam przepisu na bochny chleba wprost z automatu a jeśli pracujemy długo jest to znakomitym rozwiązaniem. Dodane przez maaartinka w: Tylko o kuchni. Mam jeszcze jedno pytanie:) czy w takim automacie można zrobić ciasto drożdżowe z kruszonką? W misce mieszamy wszystkie rodzaje mąki z solą, cukrem i zakwasem.


Chleb żytnio-orkiszowy z automatu. W momencie, gdy przekazuję Czytelnikom przepis na rynku ogólnie dostępnym znam tylko jednego producenta suszonego zakwasu żytniego. Szukaj więc zakwasu żytniego suszonego marki Dr.


Oetker, który pakowany jest w saszetki po gramów. Jakoś tak bardzo niedługo, w najbliższym czasie, zrobię też chleb orkiszowy z automatu , z maszyny chlebowej. Bo doszły mnie słuchy, że moje czytelniczki się tego domagają :) Eeeh, jakby nie mogły przejść na wyższy level i piekarnika odpalić :) Ale dobrze już, dobrze, o czytelników dbać trzeba, będzie przepis z maszyny. To nie jest chleb na jeden czy dwa dni. Tak przygotowany chleb orkiszowy będzie świeży przez a nawet dni!


Więc podsumowując: zdrowy, łatwy i mega dobry.

Lepiej być nie może :) PS w oryginalnych przepisach do przygotowania tego chleba stosowane było mleko, jednak z powodów zdrowotnych zastąpiłam mleko zwykłą letnią wodą. Istotną zaletą chleba orkiszowego jest zbieranie zboża razem z łupiną, która chroni je przed zanieczyszczeniami. Pieczywo orkiszowe wykonane jest z czystej, bogatej w błonnik mąki orkiszowej, w przeciwieństwie do pieczywa z oczyszczonej mąki pszennej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty